Запис Детальніше

Моделі та методи автоматизованого керування рухом поїзда на основі адаптивної корекції швидкості

Цифровой репозитарии Национального технического университета "Харьковский политехнический институт" (eNTUKhPIIR)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Моделі та методи автоматизованого керування рухом поїзда на основі адаптивної корекції швидкості
 
Creator Бриксін, Володимир Олександрович
 
Subject система автоматизованого керування
синтез
оптимізація
адаптація
методи керування швидкістю поїзда
мережі Петрі
адаптивний регулятор
дисертації
automated control system
synthesis
optimization
adaptation
train speed control methods
Petri nets
adaptive regulator
 
Description Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата технічних наук за фахом 05.13.03 – системи та процеси керування. – Національний технічний університет "ХПІ" , Харків, 2016 р. Дисертаційна робота присвячена вирішенню науково-практичної задачі забезпечення необхідних характеристик процесу керування рухом поїзда на основі адаптивної корекції його швидкості з урахуванням нестаціонарних його характеристик та перешкод. Проведено аналіз систем автоматизованого керування швидкістю руху поїзда. Визначено мінімальну кількість термів для гарантованої точності й необхідного графіка руху поїзда й аналіз підходів до розв'язання завдання автоведення поїзда; обґрунтовано необхідність застосування мереж Петрі з новими функціональними переходами для автоматизованих систем керування швидкістю руху поїзда; розроблено адаптивний регулятор керування швидкістю поїзда в умовах впливу перешкод і експериментально досліджено адаптивний регулятор. Синтезовано структуру адаптивного фільтра та регулятора, що забезпечує фільтрацію вхідного сигналу x(t), залежно від поточного співвідношення сигнал – перешкода, що дозволило в 4 рази скоротити затягування перехідного процесу системи керування за наявності перешкод. Цей пристрій, порівняно з відомими, має додатковий параметричний вихід, на якому виділяється ідентифікований сигнал, дорівнює поточному співвідношенню сигнал/перешкода і який використовується для додаткового настроювання регулятора за змінення коефіцієнта адаптації. У процесі адаптації відбувається перебудова параметрів настроювання фільтрів і регуляторів у широкому діапазоні їхнього змінювання.
Dissertation for the degree of candidate of technical Sciences on profession 05.13.03 – management systems and processes – National Technical University "Kharkiv Polytechnical Institute", Kharkiv, 2016. The thesis solves the scientific-and-practical tasks of providing with the required performance for train movement control process based on the adaptive adjustment of its speed with allowance for its non-stationary data and obstacles. Made was the analysis of train movement speed control systems. Defined was the minimum number of therms for a guaranteed accuracy and a required schedule of train movements, made was the analysis of approaches for automated train operation; ground was given to the necessity of using Petri nets with new functional branches for automated train speed control systems; developed was the adaptive regulator of train speed control under the interference effect. The adaptive regulator was put to a pilot study. Synthesized was the architecture of the adaptive filter and regulator ensuring the input signal x(t) to be filtered depending on the current signal/noise ratio, which results in fourfold reducing the transition delay of the control system under a semiconductor converter interference. In comparison with the known ones, this device has an extra parametric output for an identified signal extraction, which is equal to a current signal/noise ratio and usable for an additional regulator adjustment when changing the adaptation factor. While adapting, the data resetting of filter and regulator adjustment in a wide band of its change takes place.
 
Date 2016-03-10T12:49:29Z
2016-03-10T12:49:29Z
2016
 
Type Thesis
 
Identifier Бриксін В. О. Моделі та методи автоматизованого керування рухом поїзда на основі адаптивної корекції швидкості : дис. ... канд. техн. наук : спец. 05.13.03 [Електронний ресурс] / Володимир Олександрович Бриксін ; [наук. керівник Порошин С. М.] ; Український держ. ун-т залізничного транспорту. – Харків, 2016. – 157 с. – Бібліогр. : с. 129-148. – укр.
http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20138
 
Language uk
 
Publisher Український державний університет залізничного транспорту