Запис Детальніше

Обґрунтування стратегій розвитку торговельних підприємств

DSpace at ONEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Обґрунтування стратегій розвитку торговельних підприємств
Обоснование стратегий развития торговых предприятий
Substantiation of the development strategies of trade enterprises
 
Creator Безпарточний, М.Г.
Безпарточный, М.Г.
Bezpartochnyi, M.
 
Subject суб’єкт господарювання
внутрішня торгівля
споживчий ринок
платоспроможний попит
ресурсне забезпечення
конкуренція
механізми формування та реалізації стратегій розвитку
субъект хозяйствования
внутренняя торговля
потребительский рынок
платежеспособный спрос
ресурсное обеспечение
конкуренция
механизмы формирования и реализации стратегий развития
business entity
domestic trade
consumer market
effective demand
resource provision
competition
mechanisms of formation and implementation of development strategies
 
Description У статті розглянуто авторський підхід до сутності стратегій розвитку торговельних підприємств. Досліджено види розвитку підприємства. Подано характеристику базових стратегій розвитку торговельних підприємств за критеріями місця на споживчому ринку, товарного асортименту, наявності технологій, рівня конкуренції у торговельній сфері. Розроблено алгоритм формування та реалізації стратегій розвитку торговельних підприємств. Визначено принципи ефективного формування та реалізації стратегій розвитку торговельних підприємств. Запропоновано механізми формування та реалізації стратегій розвитку торговельних підприємств.
В статье рассмотрен авторский подход к сущности стратегий развития торговых предприятий. Исследованы виды развития предприятия. Подается характеристика базовых стратегий развития торговых предприятий по критериям места на потребительском рынке, товарного ассортимента, наличия технологий, уровня конкуренции в торговой сфере. Разработан алгоритм формирования и реализации стратегий развития торговых предприятий. Определены принципы эффективного формирования и реализации стратегий развития торговых предприятий. Предложены механизмы формирования и реализации стратегий развития торговых предприятий.
The author’s approach to the essence of development strategies of trade enterprises are considered in the article. Kinds of development of businesses using the method of monographic studies are investigated. On international experience served characteristic basic development strategies of trade enterprises. Criteria of the development strategy of trade enterprises, which assigned a place in consumer market, product range, availability of technology, level of competition in trade, are identified. An algorithm for the formation and implementation of strategies for the development of trade enterprises, which provides for monitoring internal and external environment, the diagnosis of resource provision, model development of trade enterprises, is developed. The paths of development of trade enterprises in the long term that encouraged to use the planning system are formed. The principles of effective formation and implementation of development strategies of trade enterprises, based on the capabilities of the resource potential are defined. The market, technical and technological, organizational, innovation and information mechanisms for the formation and implementation of strategies for the development of trade enterprises are offered.
 
Date 2016-03-01T08:41:08Z
2016-03-01T08:41:08Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Обґрунтування стратегій розвитку торговельних підприємств / М. Г. Безпарточний // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний унiверситет . – Одеса, 2015. – № 56 (1). – С. 19-26.– ISSN 2313-4569.
2313-4569
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4562
 
Language uk