Запис Детальніше

Вікові особливості морального розвитку старшокласників як предмет психологічного аналізу

DSpace at ONEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Вікові особливості морального розвитку старшокласників як предмет психологічного аналізу
Возрастные особенности нравственного развития старшеклассников как предмет психологического анализа
Age features of moral development of high school students as a subject of psychological analysis
 
Creator Богач, О.В.
Богач, Е.В.
Bogach, E.
 
Subject старшокласники
рання юність
моральний розвиток
інтереси
ціннісні орієнтації
світогляд
самосвідомість
активна моральна позиція
моральні здібності
старшеклассники
ранняя юность
нравственное развитие
интересы
ценностные ориентации
мировоззрение
самосознание
активная нравственная позиция
нравственные способности
high school students
early youth
ethical development
interests
value orientations
world view
self-consciousness
active moral position
moral capabilities
 
Description У статті проаналізовано особливості ціннісно-смислової сфери особистості сучасних старшокласників. Розв’язання ключових для періоду ранньої юності задач – особистісного та професійного виборів, які за своєю суттю є завжди моральними, потребує від особистості певного морального розвитку. Загальними тенденціями зростання моральності старшокласників є розвиток їх самосвідомості, абстрактного мислення, вольових якостей, відповідальності, формування власної системи цінностей, світогляду тощо. У період ранньої юності також активізуються процеси саморегуляції та саморефлексії. Моральний розвиток особистості вперше досягає такого рівня, коли стає можливим усвідомлене та відповідальне здійснення моральних вчинків у значущому для неї соціальному оточенні.
В статье проанализированы особенности ценностно-смысловой сферы современных старшеклассников. Решение ключевых для периода ранней юности задач – личностного и профессионального выборов, которые по своей сути являются всегда моральными, требует от личности определенных показателей морального развития. Общей тенденцией развития личности в период ранней юности является повышение уровня самосознания, развитие абстрактного мышления, волевых качеств, ответственности, формирование собственной системы ценностей, мировоззрения и т. д. У старшеклассников также активизируются процессы саморегуляции и саморефлексии. Нравственное развитие личности в этот период впервые достигает такого уровня, когда становится возможным осознанное и ответственное осуществление нравственных поступков.
The features of value-sense sphere of modern high school students are analyzed in this article. The solving of key objectives of the early youth- personal and professional choices, which, as they, essentially, are moral, require certain ethical development. The High school students` main tendencies of the growing morality are the development their self-awareness, abstract thinking, volitional qualities, responsibility and formation their own system of values, philosophy and so on. The processes of self-regulation and self-reflection are activated during the early youth. The moral development of the individual reaches a level where it is possible to exercise a conscious and responsible moral behavior into meaningful to her social environment for the first time.
 
Date 2016-03-18T12:56:31Z
2016-03-18T12:56:31Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Богач О. В. Вікові особливості морального розвитку старшокласників як предмет психологічного аналізу / О. В. Богач, А. В. Ковальова // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць інституту психології імені Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – Київ: «ГНОЗІС», 2014. – С. 43-49.
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4588
 
Language uk
 
Publisher ГНОЗІС