Запис Детальніше

Змістовність художнього твору як синкретичне знання про людину і світ (з досвіду викладання навчальних курсів «людина та культура», «історія української культури» у вінницькому національному технічному університеті)

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Змістовність художнього твору як синкретичне знання про людину і світ (з досвіду викладання навчальних курсів «людина та культура», «історія української культури» у вінницькому національному технічному університеті)
Richness of content of artistic work as syncretism knowledge about a man and world(from experience of teaching of educational courses "man and culture", "history of the ukrainian culture", in vinnytsia national technical university)
Содержательность художественного произведения как синкретическое знание о человеке и мире (из опыта преподавания учебных курсов «человек и культура», «история украинской культуры» в винницком национальном техническом университете)
 
Creator Стрельбицький, М. П.
 
Description На основі понять емпатії і катарсису розглянуто змістовність художнього (зокрема літературного) твору як перцептивне синкретичне (таке, що поєднує раціональну та ірраціональну, інтуїтивну складові) знання про людину, етнос і людство. Обґрунтовано дві аналітичні тріади, що опрацьовані автором статті в процесі викладання навчальних курсів «Людина та культура», «Історія української культури» у Вінницькому національному технічному університеті: гносеологічну (автобіографічне-авторське–епохальне–вічне-загальнолюдське) та аксіологічну (ідеологія–етос–інстинкти). Етнічно-національне мислиться автором як притаманне кожному з трьох рівнів обох тріад.
На основании понятий эмпатии и катарсиса рассмотрена содержательность художественного (в частности литературного) произведения как перцептивное синкретическое (соединяющее рациональную и иррациональную, интуитивную составляющую) знание о человеке, этносе и человечестве. Обоснованы две аналитических триады, разработанных автором статьи в процессе преподавания учебных курсов «Человек и культура», «История украинской культуры», преподаваемых в Винницком национальном техническом университете: гносеологическая (автобиографическое-авторское–эпохальное–вечное-общечеловеческое) и аксиологическая (идеология–этос–инстинкты). Этническое-национальное мыслится автором как присущее каждому из трех уровней обеих триад.
On the basis of concepts of empathy and catharsis the richness of content of artistic(in particular literary) work as perceptual syncretism(connecting rational and irrational, intuitional constituent) knowledge is considered about a man, ethnos and humanity. Two analytical triads are substantiated, developed by the author of the article in the process of teaching of educational courses "Man and Culture", "History of the Ukrainian culture", in Vinnytsia National Technical University: gnosiological(autobiographic-authorial-epochal-eternal-common to all mankind) and axiological (ideology–ethos–instincts). Ethnic-national substance is thus attributed to both triads.
 
Date 2016-01-26T16:25:12Z
2016-01-26T16:25:12Z
2013-02-11
 
Type Article
 
Identifier Стрельбицький М. П. Змістовність художнього твору як синкретичне знання про людину і світ (з досвіду викладання навчальних курсів «людина та культура», «історія української культури» у вінницькому національному технічному університеті) [Текст] / М. П. Стрельбицький // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2012. - № 6. - С. 53-59.
1997-9274
1997-9266
http://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1331
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/6764
17:378.1.017.93
 
Language uk_UA
 
Publisher ВНТУ