Запис Детальніше

Обґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Обґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби
Обоснование схем и разработка алгоритмов проведения исследований по определению дальности видимости дорожных объектов в темное время суток
Justification of schemes and development of algorithms of road object visibility distance research during the night-time
 
Creator Кужель В. П.
Клименчук А. М.
 
Subject дальність видимості
схема експерименту
темна пора доби
дорожньо-транспортна пригода
експертиза
дорожній обєкт
 
Description Представлено розроблені схеми та алгоритми експериментальних досліджень з визначення
дальності видимості об’єкту на дорозі при наявності та відсутності світла фар зустрічного
транспортного засобу, наведені одержані експериментальні значення дальності видимості.
Представлены разработанные схемы и алгоритмы экспериментальных исследований по
определению дальности видимости объекта на дороге при наличии и отсутствии света фар
встречного транспортного средства, приведены полученные экспериментальные значения
дальности видимости.
Presented schemes and algorithms developed experimental studies to determine the object on the
road visibility distance in the presence and absence of headlights of oncoming vehicles, are obtained
experimental values visibility distance.
When performing an experiment technical expertise conducted in accordance with established
schemes and algorithms in an environment as close as possible to the conditions of an accident. When
conducting field experiments during the nighttime to consider many factors: weather conditions, the type
and condition of the road surface, especially the distinction between the object and its location, illumination
and light distribution features that are provided with lights. Most reliable results you need to experiment to
determine the visibility, which takes place directly on the stretch of road where the accident occurred.
Pedestrian in a light clothing has a 30% better chance of being recognized during nighttime, and thus
the probability of getting into an accident it is much lower probability of recognition in pedestrian clothing
with reflective elements even higher, confirming the need for these items in the clothing of pedestrians
during the nighttime.
 
Date 2016-01-31T11:36:22Z
2016-01-31T11:36:22Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Кужель В. П. Обґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби [Текст] / В. П. Кужель, А. М. Клименчук // Наукові нотатки. - 2014. - Вип. 46. – С. 324–331.
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/7107
656.1
 
Language uk_UA
 
Publisher Луцький національний технічний університет