Обґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби
Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Обґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби
Обоснование схем и разработка алгоритмов проведения исследований по определению дальности видимости дорожных объектов в темное время суток Justification of schemes and development of algorithms of road object visibility distance research during the night-time |
|
Creator |
Кужель В. П.
Клименчук А. М. |
|
Subject |
дальність видимості
схема експерименту темна пора доби дорожньо-транспортна пригода експертиза дорожній обєкт |
|
Description |
Представлено розроблені схеми та алгоритми експериментальних досліджень з визначення дальності видимості об’єкту на дорозі при наявності та відсутності світла фар зустрічного транспортного засобу, наведені одержані експериментальні значення дальності видимості. Представлены разработанные схемы и алгоритмы экспериментальных исследований по определению дальности видимости объекта на дороге при наличии и отсутствии света фар встречного транспортного средства, приведены полученные экспериментальные значения дальности видимости. Presented schemes and algorithms developed experimental studies to determine the object on the road visibility distance in the presence and absence of headlights of oncoming vehicles, are obtained experimental values visibility distance. When performing an experiment technical expertise conducted in accordance with established schemes and algorithms in an environment as close as possible to the conditions of an accident. When conducting field experiments during the nighttime to consider many factors: weather conditions, the type and condition of the road surface, especially the distinction between the object and its location, illumination and light distribution features that are provided with lights. Most reliable results you need to experiment to determine the visibility, which takes place directly on the stretch of road where the accident occurred. Pedestrian in a light clothing has a 30% better chance of being recognized during nighttime, and thus the probability of getting into an accident it is much lower probability of recognition in pedestrian clothing with reflective elements even higher, confirming the need for these items in the clothing of pedestrians during the nighttime. |
|
Date |
2016-01-31T11:36:22Z
2016-01-31T11:36:22Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Кужель В. П. Обґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби [Текст] / В. П. Кужель, А. М. Клименчук // Наукові нотатки. - 2014. - Вип. 46. – С. 324–331.
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/7107 656.1 |
|
Language |
uk_UA
|
|
Publisher |
Луцький національний технічний університет
|
|