Запис Детальніше

Вплив на техніко-економічні та екологічні показники дизелів КамАЗ-740 зміни конструктивних параметрів форсунки

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Вплив на техніко-економічні та екологічні показники дизелів КамАЗ-740 зміни конструктивних параметрів форсунки
Влияние на технико- экономические и экологические показатели дизелей КамАЗ -740 изменения конструктивных параметров форсунки
The impact on the technical , economic and environmental performance of diesel engines KAMAZ -740 change design parameters jets
 
Creator Поляков А. П.
Коробов С. С.
Квасневський С. О.
Поляков А. П.
Коробов С. С.
Квасневський С. А.
 
Subject показники
техніко-економічні показники
екологічний показник
 
Description При проведенні дослідження встановлено, що зміна діаметру соплових отворів в форсунці з
0,12 до 0,16 мм практично не впливає на техніко-економічні та екологічні показники дизеля, в
діапазоні 0,16 до 0,26 мм вони покращуються, подальше збільшення діаметрів соплових отворів
значно погіршує показники двигуна.
При проведении исследования установлено, что изменение диаметра сопловых отверстий в
форсунке с 0,12 до 0, 16 мм практически не влияет на технико-экономические и экологические
показатели дизеля, в диапазоне 0,16 до 0,26 мм они улучшаются, дальнейшее увеличение диаметра
сопловых отверстий значительно ухудшает показатели двигателя.
The main purpose of this paper is to study the impact on the technical , economic and
environmental performance of diesel KamAZ-740 changes the design parameters of the nozzle.
The study was conducted using the design of the " Diesel-RK."
The base diameter of nozzle holes is 0,2 mm diameter nozzle at such holes rated power output is
154 kW. Increasing the diameter of nozzle holes to 0,24 mm results in a slight increase in the rated power
of the engine. Further increase in the diameter of the injector nozzle holes , crucially, the process of
mixing , leading to a reduction in engine power by 5,5 % from the baseline value of power.
Increasing the diameter of the nozzle holes to 0,24 mm leads to an increase in maximum torque by
0.9 %, a further increase in the diameter of the nozzle orifice leads to a decrease in maximum torque by
5,4 % from the baseline value.
Increasing the diameter of nozzle holes a few mm to 0,24 improves the fuel efficiency of the
engine. Further increase in the diameter of the injector nozzle holes to 0,28 mm reduces fuel
dalekobiynist current angle of opening, as deteriorating profitability of the engine- effective specific fuel
consumption increases by 6,5%.
Reducing the diameter of the nozzle holes in the atomizer to 0.12 mm has virtually no effect on the
technical and economic performance of diesel.
Increasing the diameter of nozzle holes leads to the reduction of nitrogen oxides , changes in the
diameter of the nozzle holes in the nozzles of 0,12 mm to 0,24 mm has virtually no effect on the amount
of particulate matter in the exhaust gases , further increasing the diameter of nozzle holes in the atomizer
to 0,28 mm leads to a significant increase in emissions of particulate matter in the exhaust gases.
Thus , reducing the diameter of the nozzle holes virtually no effect on the technical , economic and
environmental performance of diesel KamAZ-740 , increasing the diameter of the injector nozzle holes to
0,24 mm allows to increase engine power and maximum torque of nearly 5% without changing the rest of
the structural parameters Aperture. Further increase in the diameter of the injector nozzle holes worsen
the techno-economic and environmental performance of the engine.
 
Date 2016-02-07T19:08:48Z
2016-02-07T19:08:48Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Поляков А. П. Вплив на техніко-економічні та екологічні показники дизелів КамАЗ-740 зміни конструктивних параметрів форсунки [Текст] / А. П. Поляков, С. С. Коробов, С. О. Квасневський // Наукові нотатки. Луцький національний технічний університет. - 2014. - Випуск 46. -Ст. 439-445
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/7687
621.436
 
Language uk_UA
 
Publisher Луцький національний технічний університет