Запис Детальніше

Визначення педагогічних умов формування професійно-ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14238/
 
Title Визначення педагогічних умов формування професійно-ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності
ОПРЕДЕЛЕНИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ УСЛОВИЙ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТАЦИЙ СТУДЕНТОВ ХУДОЖЕСТВЕННО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ В ПРОЦЕССЕ МУЗЫКАЛЬНО-ИСПОЛНИТЕЛЬСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
DEFINITION OF PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF PROFESSIONAL VALUE SYSTEM AMONG THE STUDENTS OF ARTISTIC AND PEDAGOGICAL SPECIALITIES IN THE PROCESS OF MUSICAL PERFORMING ACTIVITY
 
Creator Плохотнюк, Олександр Сергійович
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті здійснено спробу визначення педагогічних умов формування професійно-ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності з урахуванням характеристики професійно-ціннісних орієнтацій та особливостей їхньої професійної підготовки
В статье сделана попытка определения педагогических условий формирования профессионально-ценностных ориентаций студентов художественно-педагогических специальностей в процессе музыкально-исполнительской деятельности с учетом характеристики профессионально-ценностных ориентаций и специфики их профессиональной подготовки
The article is an attempt to determine the pedagogical conditions of formation of professional and artistic value orientations of students of pedagogical specialties in the musical-performing activity. They relate to techniques and methods that ensure the efficiency of formation of professional values of future teachers-musicians in the field of music: strengthening the value orientation of professionally oriented disciplines; gradual mastery of musical and performance skills as the basis for professional development of students; orientation independent work of music and performing disciplines on forming ability of students to creative interpretation of music; the inclusion of an active value-orientation musical and performing activities within the concert practices aimed at consolidating the positive personal professionally significant qualities. In our opinion, when such of the above four pedagogical conditions possible high-quality formation of professional value orientations of students of pedagogical specialties in the process of musical performance
 
Publisher РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
 
Date 2016-03
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14238/1/%D0%9E_Plokhotnyuk_NZ_143_IM-2.pdf
Плохотнюк, Олександр Сергійович (2016) Визначення педагогічних умов формування професійно-ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. (143). с. 66-70. ISSN 978-966-7406-57-8