Запис Детальніше

NONE-QUILIBRIUM TRIBOLOGY FRICTION INTERACTION OF FRICTION PAIRS OF BRAKING DEVICES (part one)

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title NONE-QUILIBRIUM TRIBOLOGY FRICTION INTERACTION OF FRICTION PAIRS OF BRAKING DEVICES (part one)
НЕРАВНОВЕСНАЯ ТРИБОЛОГИЯ ПРИ ФРИКЦИОННОМ ВЗАИМОДЕЙСТВИИ ПАР ТРЕНИЯ ТОРМОЗНЫХ УСТРОЙСТВ (часть первая)
НЕРІВНОВАЖНА ТРИБОЛОГІЯ ПРИ ФРИКЦІЙНІЙ ВЗАЄМОДІЇ ПАР ТЕРТЯ ГАЛЬМІВНИХ ПРИСТРОЇВ (частина перша)
 
Creator ЖУРАВЛЕВ, Д. Ю.; Ивано-Франковский национальный технический университет нефти и газа
 
Subject electrothermochemical friction; friction pair; metal or polymer friction element; electronic and ionic theory; robust approach; energy assessment of lining resources
UDC 621.891
электротермомеханическое трение; пара трения; металлический и полимерный фрикционный элемент; электронно-ионная теория; робастный подход; энергетическая оценка ресурса накладок
УДК 621.891
електротермомеханічне тертя; пара тертя; металевий і полімерний фрикційний елемент; електронно-іонна теорія; робастний підхід; енергетична оцінка ресурсу накладок
УДК 621.891
 
Description In friction pairs of braking devices non-equilibrium tribology is observed during the constantchange of internal and external performance parameters in their surface and subsurface layersat the electrothermomechanical friction. It is known that a brake pulley rim is a thermal energystorage accumulator and a polymer lining is a positive (ions) and negative (electrons) chargeintegrator. During the electrothermomechanical friction of micro-projection contact spots ofmetal-polymer friction pairs depending on the liberation performance of electrons and ionsfrom their working surfaces different contact types are formed at interaction sites. They arecoated with films having the surface resistance which affects their electrical conductivity. Thedurability of the contact film determines the energy loading of the contact spots of microprojectiontribounits
Неравновесная трибология во фрикционных парах трения тормозныхустройств выражается в непрерывном изменении внутренних и внешних экс-плуатационных параметров в их поверхностных и подповерхностных слояхпри электротермомеханическом трении
Нерівноважна трибологія у фрикційних парах тертя гальмівних пристроїв виражається убезперервній зміні внутрішніх і зовнішніх експлуатаційних параметрів в їх поверхневихі підповерхневих шарах при електротермомеханічному терті
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2016-04-06
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/9995
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 4(69) (2015); 43-50
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 4(69) (2015); 43-50
Проблемы трения и изнашивания; № 4(69) (2015); 43-50
 
Language ru