Features of the game principle in postmodernism
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Features of the game principle in postmodernism
Особенности игрового принципа в постмодернизме Особливості ігрового принципу в постмодернізмі |
|
Creator |
Kuznetsova, I.
Korzhenevich, D. |
|
Subject |
Principle of the game; post-modernism; design; art.
7.012 (043.2) Принцип; игра; постмодернизм; дизайн; искусство. 7.012 (043.2) Принцип; гра; постмодернізм; дизайн; мистецтво. 7.012 (043.2) |
|
Description |
With the analysis of scientific papers in the field of games were identified key aspects of the term " game ." Determined that irony and game - the key categories of postmodernism. Discovered the principle of postmodern fiction . Based on the study of works of postmodernism hundred samples were investigated manifestations game principle. Revealed that the main means of this principle is to communicate with the audience, originality, a gaming space, the use of irony and paradox. Structural and systemic classification of the elements of the game in the different branches of design.
С помощью анализа научных работ в области игры были определены основные аспекты термина « игра». Определено, что ирония и игра - ключевые категории постмодернизма. Обнаружен игровой принцип постмодернизма. На основе изучения ста образцов произведений постмодернизма были исследованы проявления игрового принципа. Выявлено, что основными средствами этого принципа является коммуникация со зрителем, оригинальность, создание игрового пространства, использование иронии и парадоксов. Определены структурные и системные классификации элементов игры в различных ветвях дизайна. За допомогою аналізу наукових робіт в галузі гри було визначено основні аспекти терміна «гра». Визначено, що іронія і гра-ключові категорії постмодернізму. Виявлений ігровий принцип постмодернізму. На основі вивчення ста зразків творів постмодернізму були досліджені прояви ігрового принципу. Виявлено, що основними засобами цього принципу є комунікація з глядачем, оригінальність, створення ігрового простору, використання іронії та парадоксів. Визначено структурні і системні класифікації елементів гри в різних гілках дизайну. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-04-14
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/10070
|
|
Source |
Теорія та практика дизайну; № 7 (2015); 140-149
Теория и практика дизайна; № 7 (2015); 140-149 Theory and practice of design; № 7 (2015); 140-149 |
|
Language |
uk
|
|