Formation of the interior design of the school with the project method of teaching
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Formation of the interior design of the school with the project method of teaching
Формирование среды образовательных учреждений соответственно историческим эпохам Формування середовища освітніх закладів відповідно до історичних епох |
|
Creator |
Novik, A.
|
|
Subject |
Educational process; educational institutions; tuition; interior; historical approach.
72.012.8 Образовательный процесс; образовательное учреждение; форма обучения; интерьер; исторический подход. 72.012.8 Освітній процес; освітній заклад; форма навчання; інтер`єр; історичний підхід. 72.012.8 |
|
Description |
Based on the historical approach to the study of the formation of the interiors of buildings of educational institutions found that the department and the expected results of education and training in different historical periods affected the forms of the educational process, including formal signs classrooms. Shown pattern of modern trends to deformalizatsiyi school environment according to competency training paradigm.
На основе исторического подхода в исследовании формирования интерьеров зданий учебно-воспитательных учреждений обнаружено, что формы обучения и ожидаемые результаты образования и воспитания в различные исторические эпохи сказывались на формах организации учебного процесса, в том числе на формальных признаках учебных помещений. Показана закономерность современной тенденции к деформализации школьной среды в соответствии с компетентностной парадигмой обучения. На основі історичного підходу у дослідженні формування інтер`єрів будівель навчально-виховних закладів виявлено, що форми навчання і очікувані результати освіти і виховання в різні історичні епохи позначалися на формах організації навчального процесу, у тому числі на формальних ознаках навчальних приміщень. Показана закономірність сучасної тенденції до деформалізації шкільного середовища відповідно до компетентнісної парадигми навчання. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-04-14
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/10074
|
|
Source |
Теорія та практика дизайну; № 7 (2015); 173-181
Теория и практика дизайна; № 7 (2015); 173-181 Theory and practice of design; № 7 (2015); 173-181 |
|
Language |
uk
|
|