Запис Детальніше

RETRIAL QUEUEING SYSTEMS WITH FINITE NUMBER OF TRAFFIC SOURCES

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title RETRIAL QUEUEING SYSTEMS WITH FINITE NUMBER OF TRAFFIC SOURCES
СИСТЕМЫ ОБСЛУЖИВАНИЯ С ПОВТОРЕНИЕМ И КОНЕЧНЫМ КОЛИЧЕСТВОМ ИСТОЧНИКОВ НАГРУЗКИ
СИСТЕМИ ОБСЛУГОВУВАННЯ З ПОВТОРЕННЯМ І СКІНЧЕННОЮ КІЛЬКІСТЮ ДЖЕРЕЛ НАВАНТАЖЕННЯ
 
Creator Коба, О. В.
 
Subject
closed queueing systems with deterministic retrial time efficiency of service channel and finite number of traffic sources; embedded Markov chains; system of steady-state equations; system functioning characteristics; efficiency of service channel
UDC 519.872

замкнутые системы обслуживания с повторением заявок и ограниченным количестком источников нагрузки; вложенная цепь Маркова; система уравнений равновесия; показатели эффективности функционирования систем; производительность канала обслуживания
УДК 519.872

замкнені системи обслуговування з повторенням заявок і обмеженою кількістю джерел навантаження; вкладений ланцюг Маркова; система рівнянь рівноваги; показники ефективності функціонування системи; продуктивність каналу обслуговування
УДК 519.872
 
Description Retrial (return call) queuing systems theory have rapidly developed since the 1980s. The classical queuing theory consider queues without call blocking; thus, given an idle channel, a call being in the system is forwarded to this channel immediately. Such models are obviously an idealized pattern of real processes. An important type of blocking systems is retrial (return call) systems. Retrial queues are various and widely used. However, virtually all systems studied are considered to have exponentially distributed time in the orbit, which often does not correspond to actual systems (air field, computer, telefone systems).In article closed queueing systems with deterministic retrial time and finite number of traffic sources on non-Markov type and were investigated. Embedded Markov chains and the system of steady-state equations were built. Systems solutions methods were derived. System functioning characteristics, such as efficiency of service channel, mean waiting time of request, mean number returns of request and so on, were determined.
С 80-х годов 20-го столетия начала бурно развиваться теория систем массового обслуживания (СМО) с повторением вызовов (возвращением заявок). В классической теории массового обслуживания рассматривают системы без блокирования заявок; таким образом, при наличии свободного канала заявка, которая находится в системе, направляется в него немедленно. Очевидно, такие модели представляют собой идеализированную картину реальных процессов. Одним из важных типов систем с блокированием являются системы с возвращением заявок.            СМО с повторением достаточно разнообразны и широко распространены. Однако,  практически все системы исследованы при условии показательного распределения времени пребывания на орбите, что часто не соответствует реальным системам (аэродромные, компьютерные, телефонные системы). В статье исследуются системы  обслуживания з возвращением заявок через детерминированное время и ограниченным количеством источников нагрузки немарковского типа и . Строятся вложенные цепи Маркова и системы уравнений равновесия. Разработаны методы решения систем. Получены показатели эффективности функционирования систем, в частности, производительность канала обслуживания, среднее время ожидания заявки, среднее число возвращений заявки и др.
З 80-х років 20-го століття почала бурхливо розвиватися теорія систем масового обслуговування (СМО) з повторенням викликів ( поверненням заявок).  В класичній теорії масового обслуговування розглядають системи без блокування заявок; таким чином, при наявності вільного каналу заявка, що знаходиться в системі, направляється в нього негайно. Очевидно, такі моделі являють собою ідеалізовану картину реальних процесів. Одним з важливих типів систем з блокуванням є системи з поверненням заявок. СМО з повторенням досить різноманітні та широко розповсюджені. Проте, практично всі системи досліджені при умові показникового розподілу часу перебування на орбіті, що часто не відповідає реальним системам (аеродромні, комп’ютерні, телефонні системи) В статті досліджуються замкнені системи обслуговування з поверненням заявок через детермінований час  і обмеженою кількістю джерел навантаження немарковського типу і . Будуються вкладені ланцюги Маркова та системи рівнянь рівноваги. Розроблено методи розв’язання систем. Отримуються показники ефективності функціонування систем, зокрема продуктивність  каналу обслуговування, середній час очікування заявки, середнє число повернень заявки та інші.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2016-04-29
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10096
 
Source Наукоємні технології; Том 29, № 1 (2016); 58-62
Science-based technologies; Том 29, № 1 (2016); 58-62
Наукоемкие технологии; Том 29, № 1 (2016); 58-62
 
Language uk