Запис Детальніше

SIGNIFICANCE OF LECTURES AS AN IMPORTANT COGNITIVE FACTOR IN THE TRAINING OF A FUTURE MEDICAL WORKER

Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title SIGNIFICANCE OF LECTURES AS AN IMPORTANT COGNITIVE FACTOR IN THE TRAINING OF A FUTURE MEDICAL WORKER
ЗНАЧЕННЯ ЛЕКЦІЇ ЯК ВАГОМОГО ПІЗНАВАЛЬНО-ВИХОВУЮЧОГО ФАКТОРА У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО МЕДИЧНОГО ПРАЦІВНИКА
 
Creator Zamorskyi, I. I.
Khmara, T. V.
 
Subject




 
Description The paper is dedicated to the optimization of giving lectures in higher medical schools using unconventional teaching methods for lecture classes. It is noted that the active involvement of students to perceive lectures while combining traditional informative lectures with non-traditional lecture methods both allows a better acquisition of lectures, and contributes to the proper education of future health care workers.
Стаття присвячена питанням оптимізації читання лекцій у вищих медичних навчальних закладах з використанням нетрадиційних педагогічних методик проведення лекційних занять. Відзначено, що активне залучення студентів до сприйняття лекційного матеріалу при поєднанні традиційної інформаційної лекції з нетрадиційними лекційними методиками дозволятиме як покращити засвоєння лекційного матеріалу, так і сприятиме належному вихованню майбутнього медичного працівника.
 
Publisher Ternopil State Medical University
 
Contributor

 
Date 2016-05-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6399
10.11603/me.v0i1.6399
 
Source Medical Education; № 1 (2016)
Медична освіта; № 1 (2016)
2414-5998
1681-2751
10.11603/me.v0i1
 
Language ukr
 
Relation http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/6399/5857
 
Coverage





 
Rights ##submission.copyrightStatement##