Формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/14465/
|
|
Title |
Формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю
Формирование профессиональной речевой компетентности будущих специалистов туристического профиля Forming professional speech competence for future experts in tourism field |
|
Creator |
Скибун, Наталія Дмитрівна
|
|
Subject |
Спецради Університету
|
|
Description |
Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю. У дослідженні розкрито сутність поняття “професійна мовленнєва компетентність майбутніх фахівців туристичного профілю”; обґрунтовано психолінгвістичні та лінгводидактичні засади, виокремлено лінгводидактичні умови формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю (систематична реалізація міждисциплінарних зв'язків у контексті комунікативно-діяльнісного підходу; розроблення стратегій професійно зорієнтованої комунікативної взаємодії учасників освітнього процесу; організація системи міжкультурного спілкування на засадах соціокультурного підходу, риторизація освітнього процесу) й розроблено методику формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю, спрямовану на посилення комунікативної підготовки шляхом систематичного залучення студентів до всіх видів мовленнєвої діяльності; збагачення словникового запасу студентів термінологічною лексикою на основі професійно зорієнтованих текстів та фахових словників; системи роботи над удосконаленням культури професійного мовлення майбутніх фахівців туристичного профілю; риторизації процесу навчання майбутніх фахівців туристичного профілю. Результати експерименту підтвердили ефективність пропонованої методики формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю. Работа является теоретико-экспериментальным исследованием проблемы формирования профессиональной речевой компетентности будущих специалистов туристического профиля. В работе раскрыта сущность понятия “профессиональная речевая компетентность будущих специалистов туристического профиля”. На основании анализа и синтеза научной литературы определены психолингвистические, лингводидактические основы формирования профессиональной речевой компетентности будущих специалистов туристического профиля, которые в процессе исследования преломлены в практическую плоскость. Определены лингводидактические условия формирования профессиональной речевой компетентности будущих специалистов туристического профиля, к которым отнесены: систематическая реализация междисциплинарных связей в контексте внедрения коммуникативно-деятельностного подхода; разработка стратегий профессионально ориентированного коммуникативного взаимодействия участников образовательного процесса; организация системы межкультурной коммуникации на основах социокультурного подхода, риторизация образовательного пространства) и разработано методику формирования профессиональной речевой компетентности будущих специалистов туристического профиля, ориентированную на усиление коммуникативной подготовки путем систематического приобщения студентов ко всем видам речевой деятельности; обогащение словарного запаса студентов терминологической лексикой на основе работы с профессионально ориентированными текстами и специальных словарей; системы работы над усовершенствованием культуры профессиональной речи будущих специалистов туристического профиля; риторизации процесса обучения. Статистические результаты эксперимента подтвердили эффективность предложенной формирования профессиональной речевой компетентности будущих специалистов туристического профиля. Сравнительный анализ результатов обобщенных данных в начале и в конце экспериментально-опытного обучения показал положительную динамику показателей уровня сформированности профессиональной речевой компетентности будущих специалистов туристического профиля. The work is theoretical and experimental research of problems forming professional speech competence for future experts in tourism field. The investigation reveals the 20 essence of the concept of "professional speech competence for future experts in tourism field"; reasonably psycholinguistic and linguodidactic principles, singled linguodidactic conditions of formation of professional speech competence for future experts in tourism field (systematic implementation of interdisciplinary connections in the context of communicative activity approach; development strategies professionally oriented communicative interaction between participants of the educational process; organization of intercultural communication based on socio-cultural approach, rhetoric educational process) and the method of formation of professional competence of speech for future experts in tourism field that aimed at strengthening communication training by systematically engaging students in all kinds of speech activity; enrich the vocabulary students of the terminology based on professionally oriented texts and specialized dictionaries; system work to improve the professional speech culture of future experts in tourism field; process of training the rhetoric for future experts in tourism field. The results of experiment confirmed the effectiveness of the proposed methods forming professional competence of speech for future experts in tourism field. |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/14465/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE_%D0%A1%D0%BA%D0%B8%D0%B1%D1%83%D0%BD_16.pdf
Скибун, Наталія Дмитрівна (2016) Формування професійної мовленнєвої компетентності майбутніх фахівців туристичного профілю Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|