Antroposocial design-system (after materials of the innovative advertising)
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Antroposocial design-system (after materials of the innovative advertising)
Антропосоциальные дизайн-системы (за материалами инновационной рекламы) Антропосоціальні дизайн-системи (за матеріалами інноваційної реклами) |
|
Creator |
Skljarenko, N.
|
|
Subject |
Antroposocial design-system; man; communication; organization; innovative advertising.
659.138:7.012 Антропосоциальная дизайн-система; человек; коммуникация; организация; инновационная реклама. 659.138:7.012 Антропосоціальна дизайн-система; людина; комунікація; організація; інноваційна реклама. 659.138:7.012 |
|
Description |
Introduction of man as in the design-system witnessed her structural integrated part antroposocial orientation. In the article essence of the antroposocial design-system opens up on the example of the innovative advertising with people. On the basis of approach by the systems the types of such systems are distinguished on the levels of individual, group and mass communication. It is set, that principles organization of the antroposocial design-system are a self-expression and presentation (at individual level), exhibiting and action (at group level), self-organization (at mass level). The got results prove that the antroposocal design-system is characterized by flexibility and polivariant development in the context of artistically-project culture.
Введение человека как структурной интегрированной части в дизайн-систему засвидетельствовало ее антропосоциальную направленность. В статье раскрывается сущность антропосоциальных дизайн-систем на примере инновационной рекламы с людьми. На основе системного подхода выделены виды таких систем на уровнях индивидуальной, групповой и массовой коммуникации. Установлено, что принципами организации антропосоциальных дизайн-систем являются самовыражение и презентация (на индивидуальном уровне), экспонирование и действо (на групповом уровне), самоорганизация (на массовом уровне). Полученные результаты доказывают, что антропосоциальная дизайн-система характеризуется гибкостью и поливариантностью развития в контексте художественно-проектной культуры. Введення людини як структурної інтегрованої частини у дизайн-систему засвідчило її антропосоціальну спрямованість. У статті розкривається сутність антропосоціальних дизайн-систем на прикладі інноваційної реклами з людьми. На основі системного підходу виділено види таких систем на рівнях індивідуальної, групової та масової комунікації. Встановлено, що принципами організації антропосоціальних дизайн-систем є самовираження та презентація (на індивідуальному рівні), експонування та дійство (на груповому рівні) та самоорганізація (на масовому рівні). Отримані результати доводять, що антропосоціальна дизайн-система характеризується гнучкістю та поліваріантністю розвитку в контексті художньо-проектної культури. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-04-14
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/10258
|
|
Source |
Теорія та практика дизайну; № 7 (2015); 288-298
Теория и практика дизайна; № 7 (2015); 288-298 Theory and practice of design; № 7 (2015); 288-298 |
|
Language |
uk
|
|