Запис Детальніше

Педагогічні умови розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166013/
 
Title Педагогічні умови розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю
Педагогические условия развития профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин строительного профиля
Pedagogical conditions of development of professional culture of special disciplines construction profile of teachers
 
Creator Михнюк, М.І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description В даній статті обґрунтована сукупність педагогічних умов, що сприяє ефективному розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю: формування позитивної мотивації до вдосконалення професійно-педагогічної діяльності і саморозвитку; запровадження в навчально-виховний процес професійно-технічних навчальних закладів передового досвіду; застосування суб’єкт-суб’єктної взаємодії у розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін є умовою, що передбачає методичну систему наставництво-тьюторство-коучинг; стажування викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю.
В данной статье обоснована совокупность педагогических условий, способствующая эффективному развитию профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин строительного профиля: формирование позитивной мотивации к усовершенствованию профессионально-педагогической деятельности и саморазвития; внедрение в учебно-воспитательный процесс профессионально-технических учебных заведений передового опыта; использование субъект-субъектного взаимодействия в развитии профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин является условием, предусматривающим методическую систему наставничество-тьюторство-коучинг; стажировка преподавателей специальных дисциплин строительного профиля.
This article discusses approaches to the definition of the scientists base the concept of "pedagogical conditions, their main characteristics and essence. Justified the proposed set of pedagogical conditions conducive to the effective development of professional culture of teachers of special disciplines of the construction profile. The condition of formation of positive motivation to the improvement of the professional-pedagogical activity and self-development provides an understanding of the needs, motives, interests, and goals of teachers needed to encourage this activity. Introduction in educational process of vocational educational institutions of excellence viewed from the point of introduction of innovative pedagogical and building technologies; depending on the specifics of the innovation is a separate species; determine the forms of implementation of innovative technologies. The use of subject interaction in the development of the professional culture of teachers of special subjects is a condition involving methodical system of mentoring-teaching-coaching; methodical approaches to the implementation of these subsystems, their positive aspects, requirements for the implementation of training in these areas. Special attention is paid to the training of teachers of special disciplines of the construction profile. Factors contributing to effective training of teachers; the stages and content of the conference; methodological approaches to the definition of professional and pedagogical development of teachers of special subjects in the training program.
 
Publisher НІЦ КІПУ
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166013/1/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%20%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8%202015.pdf
Михнюк, М.І. (2014) Pedagogical conditions of development of professional culture of special disciplines construction profile of teachers Професійна освіта: проблеми і перспективи, 7. pp. 96-101.