Запис Детальніше

Методика дослідження проблеми розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166021/
 
Title Методика дослідження проблеми розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю
Методика исследования проблемы развития профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин строительного профиля
Methods of study of the problem of the professional culture of special disciplines construction profile of teachers
 
Creator Михнюк, М.І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description У статті розглядаються підходи до проведення педагогічного експерименту, як методу пізнання; розглянуті основні функції, які виконує гіпотеза дослідження, розкрито загальну і часткові гіпотези; визначено основні завдання експериментального дослідження розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю; визначено підходи до репрезентативності результатів експерименту, яка забезпечується завдяки вибору об’єктів і суб’єктів експерименту, кількості експериментальних об’єктів, вивченню і оцінці компетентності експертів, визначенню строків і методів дослідження, вимог до розробки програми експерименту, вивченню методик проведення експерименту, їх переваг і недоліків; визначено етапи дослідно-експериментальної роботи.
В статье рассматриваются подходы к проведению педагогического эксперимента, как метода познания; рассмотрены основные функции, выполняемые гипотезой исследования, раскрыты общая и частные гипотезы; определены основные задачи экспериментального исследования развития профессиональной культуры преподавателей специальных дисциплин строительного профиля; определены подходы к репрезентативности результатов эксперимента, обеспечивающейся благодаря выбору объектов и субъектов эксперимента, количества экспериментальных объектов, изучению и оценке компетентности экспертов, определению сроков и методов исследования, требований к разработке программы эксперимента, изучению методик проведения эксперимента, их преимуществ и недостатков; определены этапы исследовательско-экспериментальной работы.
The article considers problem of professional culture of teachers of special subjects of vocational education. Based on an interdisciplinary approach defined approaches to teaching experiment as a method of knowledge; defined the basic functions performed by the hypothesis of the study, revealed a general hypothesis that specified in part; the main task of experimental research of the professional culture of teachers of special subjects of building profiles; defined the approaches to the representativeness of the experimental results, which is provided through the choice of objects and subjects of the experiment, the number of pilot sites, the study and evaluation of competence of experts, timing and methods of research, program development requirements of the experiment, the study methods of the experiment, they advantages and disadvantages. The author defined the stages the experimental work, during which the study regulations, conceptual approaches to improve vocational and educational activities, are the leading ideas of the concept of vocational education, consulted with experts, defined approaches to stating and forming stages of program development professional and pedagogical skills, teaching and didactic software development and implementation of statistical treatment of results evaluation levels of professional culture of teachers of special subjects of vocational education.
 
Publisher НИЦ КИПУ
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166021/1/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%A3%D0%97%20%D0%9A%D0%98%D0%9F%D0%A3.pdf
Михнюк, М.І. (2014) Methods of study of the problem of the professional culture of special disciplines construction profile of teachers Ученые записки Крымского инженерно-педагогического университета. Педагогические науки, 4 (48). pp. 90-94.