Запис Детальніше

Actualization of continuity in labor education of children of preschool and primary school age: Ukrainian context (1890-1917)

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14505/
http://www.ijsei.wgz.ro/
 
Title Actualization of continuity in labor education of children of preschool and primary school age: Ukrainian context (1890-1917)
Актуалізація наступності трудового виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: Український контекст (1890-1917)
 
Creator Антипін, Євген Борисович
 
Subject Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description Integration of education of Ukraine into the European educational space actualizes the problem of studying educational theory and practice to develop productive ideas that can be adapted to the content and methodical support, training and education of the individual. In historical and pedagogical context of the late XIX - early XX century are significant achievements of european and ukrainian teachers with problems of labor education of preschool and primary school age children. That is why the continuity actualized on this phenomenon. The purpose of this research is in the studying details of continuity in labor education of children; interpreting the achievements of teachers in this chronological period; the discovery of new knowledge that will expand the range of historical and pedagogical science. Results of historical and pedagogical research will help to identify those ideas that are interesting for modern education. Methodology of the research is based on studying approaches to periodization: interdisciplinarity historical and pedagogical research as a principle of periodization (H.Ivanyuk); methodological approaches to periodization of historical and educational events (Ya.Kalakura, N.Hupan, N.Dichek). To specify the period we have defined the criterion of socio-economic conditionality ideas of continuity in labor education of preschool and primary school age children. It was found that period of actualization of continuity in labor education of children in Ukraine (1890-1917) characterized by public request for workers capable of various types of work as economic development exacerbated the problem. In educational practice actively spread ideas of Y.Pestalotstsi, F.Frebel, M.Montessori about personal development of preschool, work as content, method and form of education, training children to school in kindergarten, refuge, shelters. The purpose of labor education of children is to prepare children for life and work. These ideas are relevant in the modern Ukrainian educational space.
Інтеграція системи освіти України до Європейського освітнього простору актуалізує проблему вивчення педагогічної практики і теорії з метою вироблення продуктивних ідей, що можуть бути адаптовані в змістово-методичному забезпеченні навчання і виховання особистості. В історико-педагогічному контексті кінця ХІХ - початку ХХ століття значущими є здобутки європейських та українських педагогів із проблеми трудового виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Тому актуалізована наступність щодо цього феномена. Мета нашого дослідження полягає в: студіюванні особливостей реалізації наступності в трудовому вихованні дітей; інтерпритації здобутків педагогів цього хронологічного періоду; виявлення нових знань, що розширять спектр історико-педагогічної науки. Результати історико-педагогічних пошуків сприятимуть виявленю тих ідей, що становлять інтерес для сучасної освіти. Методологія пошуків грунтується на вивченні підходів до періодизації педагогічної думки: інтердисциплінарність історико-педагогічного дослідження як принцип періодизації (Г.Іванюк); підходи до періодизації історико-педагогічних явищ (Н.Дічек); методологічні підходи періодизації в історичних дослідженнях (Я.Калакура, Н.Гупан). Подана періодизація наступності в трудовому вихованні дітей дошкільного та моодшого шкільного віку розроблена на основі формаційного та проблемного підходів. Наступність означеного педагогічного феномену ми розглядаємо за такою структурою: основні ідеї, мета, зміст, форми і методи, нормативно-правове забезпечення. Для характеристики періоду нами визначено критерій соціально-економічної зумовленості ідей наступності в трудовому вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. З'ясовано, що актуалізація наступності в трудовому вихованні дітей в Україні (підросійській) припадає на останні роки Імперської доби (1890-1917). Ці роки характеризуються запитом суспільства на робітників здатних до різних видів праці оскільки розвиток економіки, зростання міст загострили цю проблему. В освітній практиці активно поширювалися ідеї західноєвропейських педагогів, психологів, філософів. Насамперед ідеться про ідеї Й.Песталоцці, Ф.Фребеля, М.Монтесорі про розвиток особистості з дошкільного віку, працю як зміст, метод і форму виховання, підготовку дітей до школи в дитячих садках, захистках, притулках. Ці ідеї становлять підгрунтя для оновлення змісту і методів шкільної освіти. Трудове виховання впроваджується в дошкільних закладах і початковій школі, насамперед поширюється ручна праця дітей. Мета трудового виховання дітей полягала в підготовці дітей до життя і праці. Ці ідеї є актуальні в сучасному українському освітньому просторі.
 
Publisher International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Suceava, Romania
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14505/1/E_Antypin_IJSEIroe_3_6_%20%283%29_2016.pdf
Антипін, Євген Борисович (2016) Актуалізація наступності трудового виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: Український контекст (1890-1917) International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), 3 (6). с. 49-56. ISSN online: 2393 - 0373