Запис Детальніше

Професійне самовизначення особистості як психолого-педагогічна проблема

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14507/
 
Title Професійне самовизначення особистості як психолого-педагогічна проблема
Профессиональное самоопределение личности как психолого-педагогическая проблема
Рrofessional self-determination of the individual as psychological and pedagogical problem
 
Creator Тимошенко, Наталія Євгенівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статі розглянуто професійне самовизначення як важливий компонент розвитку всієї особистості та проаналізовано види самовизначення. Проаналізовано різні підходи вітчизняних та зарубіжних вчених щодо поняття «професійне самовизначення» та зазначено, що дане поняття розглядається з точки зору професійної спрямованості особистості, становлення професійної самосвідомості, професійного вибору і професійного розвитку особистості, усвідомленого позитивного ставлення особистості до сфери професійної діяльності, професійної спрямованості. Наголошено, що про професійне самовизначення можна вести мову тільки в тому випадку, якщо людина буде враховувати всі три фактори: свої професійні бажання, особистісні психофізіологічні можливості, потреби кадрового ринку праці того регіону, де він проживає. Визначено, що професійне самовизначення можна розглядати як складне структурне новоутворення взаємопов’язаних і поєднаних переконаннями морально-вольових якостей особистості, способів поведінки, знань про професії, практичні вміння і навички, сформовані у відповідності з вимогами суспільства й можливостями навчально-виховного процесу в школі
В статье рассмотрено профессиональное самоопределение как важный компонент развития личности и проанализированы виды самоопределения. Проанализированы различные подходы отечественных и зарубежных ученых относительно понятия «профессиональное самоопределение» и указано, что данное понятие рассматривается с точки зрения профессиональной направленности личности, становления профессионального самосознания, профессионального выбора и профессионального развития личности, осознанного позитивного отношения личности к сфере профессиональной деятельности, профессиональной направленности. Отмечено, что о профессиональном самоопределении можно вести речь только в том случае, если человек будет учитывать все три фактора: свои профессиональные желания, личностные психофизиологические возможности, потребности кадрового рынка труда того региона, где он проживает. Определено, что профессиональное самоопределение можно рассматривать как сложное структурное образование взаимосвязанных и объединенных убеждениями морально-волевых качеств личности, способов поведения, знаний о профессии, практические умения и навыки, которые сформированны в соответствии с требованиями общества и возможностями учебно-воспитательного процесса в школе
The article discusses professional self-determination as an important component of the development of the whole personality, and analyzes the types of self-determination. Analyzed the different approaches of domestic and foreign scholars on the notion of "professional self-determination" and stated that this concept is considered from the point of view of the professional orientation of the personality, formation of professional identity, professional selection and professional development of the individual, positive conscious relationship of the individual to the sphere of professional activity, professional orientation. It is noted that professional determination about it is possible to talk only if the person will take into account all three factors: their career desires, personal psycho-physiological capabilities, staffing needs of the labor market of the region where he resides. Determined that professional identity can be viewed as complex structural formation of interconnected and United by the belief of moral-volitional qualities of personality, ways of behavior, knowledge about the profession, practical skills, formed in accordance with the requirements of society and the possibilities of the educational process in the school
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
 
Date 2016-04
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14507/1/%D0%A2%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9D_%D0%9F%D0%A1%D0%9E%D0%AF%D0%9F%D0%9F%D0%9F.pdf
Тимошенко, Наталія Євгенівна (2016) Професійне самовизначення особистості як психолого-педагогічна проблема Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 21. с. 109-113. ISSN 2311-5491