Запис Детальніше

Концептуальні засади професійної підготовки фахівців дошкільної освіти в країнах Західної Європи: Європейські реалії, українські перспективи

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14520/
373 2 477
 
Title Концептуальні засади професійної підготовки фахівців дошкільної освіти в країнах Західної Європи: Європейські реалії, українські перспективи
Conceptual framework of professional training of preschool education in Western Europe: European realities UKRAINIAN PERSPECTIVES
КОНЦЕПТУАЛЬНЫЕ ОСНОВЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СПЕЦИАЛИСТОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ В СТРАНАХ ЗАПАДНОЙ ЕВРОПЫ: ЕВРОПЕЙСКИХ РЕАЛИИ, УКРАИНСКИЕ ПЕРСПЕКТИВЫ
 
Creator Мельник, Наталія Іванівна
 
Subject Монографії
 
Description Сучасна суспільно-політична інтеграція українського суспільства в європейський соціопростір, економічне співробітництво та активна співпраця і комунікація вітчизняних науковців у сфері міжнародного співробітництва унеможливлює відокремленість системи вищої педагогічної освіти України та її модернізацію без урахування міжнародного досвіду. В умовах таких стрімких трансформацій суспільно-політичного та економічного життя перед вітчизняною системою професійної підготовки фахівців дошкільної освіти постає завдання підготовки конкурентоспроможного, творчого, активного та компетентного вихователя, здатного не тільки до творчої самореалізації, але й до постійного професійного розвитку, вдосконалення, освіти протягом життя, що є базовими положеннями європейської педагогічної освіти. Оскільки міжнародна інтеграція та глобалізація освіти є важливим інструментом виконання нових вимог та викликів, які постають перед сучасною освітою фахівців дошкільної освіти, а також сприяє взаємозбагаченню та взаємодоповненню професійної педагогічної освіти у різних країнах питання формування професійної компетентності майбутніх вихователів у контексті інтеграції в європейський освітній визначається актуальністю і потребує окремого компаративного аналізу.
Науковий інтерес даного дослідження стосується розробки механізмів адаптації вітчизняної професійної підготовки фахівців дошкільної освіти на основі дослідження особливостей концепцій професійної освіти дошкільних педагогів у країнах Західної Європи. Стратегія наукового пошуку полягає у тому, що вивчення концептуальних засад професійної підготовки дошкільних педагогів, дослідження теоретичних та методичних основ формування їхньої професійної компетентності у країнах Західної Європи уможливить розробку нової концепції професійної підготовки фахівців дошкільної освіти в Україні, яка відповідатиме загальноєвропейським тенденціям розвитку педагогічної освіти; сприятиме розширенню, уточненню та узгодженню змісту ключових понять професійної підготовки фахівців дошкільної освіти; сприятиме удосконаленню навчальних програм професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти.
The current social and political integration of Ukrainian society in the European sotsioprostir, economic cooperation and active cooperation and communication of national scientists in international cooperation prevents separation of the higher pedagogical education of Ukraine and its modernization without international experience. In the face of rapid transformation of the political and economic life before national system of professional training of pre-school education, the goal is preparation of competitive, creative, active and competent educator capable not only of self-actualization, but also to continuing professional development, improvement, lifelong learning that is the basic provisions of European teacher education. As international integration and globalization of education is an important tool for the implementation of new requirements and challenges facing modern education experts preschool education, and promotes mutual and complementary professional teacher education in different countries, the formation of professional competence of future teachers in the context of integration into the European educational determined relevance and requires a separate comparative analysis.
Scientific interest in this research relates to the development of mechanisms of adaptation of national professional training of preschool education based concepts to study the characteristics of vocational training preschool teachers in Western Europe. The strategy of scientific inquiry is that the study of conceptual principles of training pre-school teachers, the study of theoretical and methodological foundations of their professional expertise in Western Europe, will enable the development of a new concept of professional training of preschool education in Ukraine that meets pan-European trends in the development of teacher education; would enhance, clarify and harmonize the contents of the key concepts of professional training of pre-school education; contribute to the improvement of training programs training future experts of preschool education.
Современная общественно-политическая интеграция украинского общества в европейский социопростир, экономическое сотрудничество и активное сотрудничество и коммуникация отечественных ученых в сфере международного сотрудничества исключает обособленность системы высшего педагогического образования Украины и ее модернизацию без учета международного опыта. В условиях таких стремительных трансформаций общественно-политической и экономической жизни перед отечественной системой профессиональной подготовки специалистов дошкольного образования стоит задача подготовки конкурентоспособного, творческого, активного и компетентного воспитателя, способного не только к творческой самореализации, но и к постоянному профессиональному развитию, совершенствованию, образования в течение жизни , которые являются базовыми положениями европейской педагогического образования. Поскольку международная интеграция и глобализация образования является важным инструментом выполнения новых требований и вызовов, стоящих перед современным образованием специалистов дошкольного образования, а также способствует взаимообогащению и взаимодополнению профессионального педагогического образования в разных странах вопросы формирования профессиональной компетентности будущих воспитателей в контексте интеграции в европейское образовательное определяется актуальностью и требует отдельного сравнительного анализа.
Научный интерес данного исследования касается разработки механизмов адаптации отечественной профессиональной подготовки специалистов дошкольного образования на основе исследования особенностей концепций профессионального образования дошкольных педагогов в странах Западной Европы. Стратегия научного поиска состоит в том, что изучение концептуальных основ профессиональной подготовки дошкольных педагогов, исследование теоретических и методических основ формирования их профессиональной компетентности в странах Западной Европы позволит разработку новой концепции профессиональной подготовки специалистов дошкольного образования в Украине, которая будет отвечать общеевропейским тенденциям развития педагогического образования; способствовать расширению, уточнению и согласованию содержания ключевых понятий профессиональной подготовки специалистов дошкольного образования; способствовать совершенствованию учебных программ профессиональной подготовки будущих специалистов дошкольного образования.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2016
 
Type Монографія
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14520/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%90%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97_%D0%9B_%D0%92.pdf
Мельник, Наталія Іванівна (2016) Концептуальні засади професійної підготовки фахівців дошкільної освіти в країнах Західної Європи: Європейські реалії, українські перспективи Колективна. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ.