Запис Детальніше

THE ANALYSIS OF PRE-SCHOOL TEACHERS TRAINING IN EUROPEAN COUNTRIES

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14522/
2308-1996
 
Title THE ANALYSIS OF PRE-SCHOOL TEACHERS TRAINING IN EUROPEAN COUNTRIES
Аналіз професійної підготовки дошкільних педагогів у європейських країнах
АНАЛИЗ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ ДОШКОЛЬНЫХ ПЕДАГОГОВ В ЕВРОПЕЙСКИХ СТРАНАХ
 
Creator Мельник, Наталія Іванівна
 
Subject Index Copernicus
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description Abstract. The article analyzes the peculiarities of preschool teachers’ professional training in West European countries. The requirements to the future preschool teachers’ training in Europe and their influence on teachers’ educational system in Western Europe are presented in the issue. The analysis of the mentioned aspects enabled the determination of appropriateness and necessity of studying the educational process of universities. The author points out components of teacher preparation programmes. There are four components of teacher preparation programmes that contribute to their effectiveness. The first is the existence of high standards for entry. Over the past two decades, there have been increases in the entry-level qualifications of students enrolling in teacher education programmes, both in terms of undergraduate grade point average and standardized test scores. The second and third components of effective teacher education programmes are strong content (subject matter) preparation and substantial pedagogical training. The author emphasizes that in order to adapt Ukrainian preschool teacher education system the effective transformation of the national higher pedagogical education to European standards of professional training should be provided. More over it must coincides with the European pedagogical qualification the is presented by different requirements. In most European countries the minimum requirement for working as a core practitioner (responsible for a group of children or for the centre) with children aged three years up to compulsory schooling and this is mostly a Bachelor-level degree awarded at the end of a three-year full-time course of study at a specialised university department or a university college as the author mentions in the issue. Different titles of profession in a variety of European countries are presented in the article as well: “kleuterleidster or institutrice de maternelle”, “early childhood educator”, “preschool teacher”, “educatrice”, “paedagog” ect. That is very important for giving qualification and forming requirements to the profession. The author makes some trace to the educational policy of European countries in the field of preschool teachers education and point some area for its improving in the context of European countries, such as: simplify and streamline hiring processes; particularly in “hard-to-staff” schools; ensure that all new teachers participate in quality induction and mentoring programmes; reinvent professional development for teachers; ensure better pay for teachers who demonstrate knowledge and skills that contribute to improved student achievement and others. The author summarizes that al these factors will make a lot of profit for preschool teachers’ training in the Ukrainian context.
У статті аналізуються особливості професійної підготовки вчителів дошкільного віку в країнах Західної Європи. Вимоги, що пред'являються до «навчання в Європі і їх вплив на вчителів майбутніх дошкільних педагогів системи освіти в Західній Європі представлені в цьому питанні. Аналіз згаданих аспектів дозволив визначити доцільність і необхідність вивчення навчального процесу університетів. Автор зазначає, компоненти програм підготовки викладачів. Є чотири компоненти програм підготовки викладачів, які сприяють їх ефективності. Першим з них є наявність високих стандартів для входу. За останні два десятиліття відбулися підвищення кваліфікації початкового рівня студентів, що надходять в рамках програм підготовки вчителів, як з точки зору студентів середній бал і стандартизованих тестів. Другий і третій компоненти ефективних програм підготовки вчителів сильні зміст (об'єкти) підготовка і істотну педагогічну підготовку. Автор підкреслює, що для того, щоб адаптувати систему українського дошкільного педагогічної освіти повинна бути забезпечена ефективна трансформація національної вищої педагогічної освіти до європейських стандартів професійної підготовки. Більш того вона повинна збігається з європейською педагогічної кваліфікації представлена ​​різними вимогами. У більшості європейських країн мінімальні вимоги для роботи в якості основного практикуючого (відповідального за групу дітей або для центру) з дітьми у віці від трьох років до обов'язкової шкільної освіти, і це в основному ступінь бакалавра рівня присуджується в кінці трьох річний повний курс навчання в спеціалізованому відділенні університету або коледжу університету як автор згадує в цьому питанні. Різні назви професії в різних європейських країнах, представлені в статті, а також: "kleuterleidster або institutrice де maternelle", "Педагог раннього дитинства", "вихователь", "educatrice", "paedagog" ЕСТ. Це дуже важливо для додання кваліфікації та формування вимог до професії. Автор робить якийсь слід в освітній політиці європейських країн в галузі дошкільної освіти вчителів і вказати деяку область для її поліпшення в контексті європейських країн, таких як: спрощення та впорядкування процесів найму; зокрема, в "невідповідних для персоналу" шкіл; забезпечити, щоб всі нові викладачі беруть участь в індукції і якості програм наставництва; винайти професійного розвитку для вчителів; забезпечити більш високу заробітну плату для вчителів, що володіють знаннями і навичками, які сприяють поліпшенню успішності учнів та інших. Автор резюмує, що аль ці фактори роблять багато прибутку для підготовки дошкільних вчителів в українському контексті.
В статье анализируются особенности профессиональной подготовки учителей дошкольного возраста в странах Западной Европы. Требования, предъявляемые к «обучению в Европе и их влияние на учителей будущих дошкольных педагогов системы образования в Западной Европе представлены в этом вопросе. Анализ упомянутых аспектов позволил определить целесообразность и необходимость изучения учебного процесса университетов. Автор отмечает, компоненты программ подготовки преподавателей. Есть четыре компонента программ подготовки преподавателей, которые способствуют их эффективности. Первым из них является наличие высоких стандартов для входа. За последние два десятилетия произошли повышение квалификации начального уровня студентов, поступающих в рамках программ подготовки учителей, как с точки зрения студентов средний балл и стандартизированных тестов. Второй и третий компоненты эффективных программ подготовки учителей сильны содержание (объекты) подготовка и существенную педагогическую подготовку. Автор подчеркивает, что для того, чтобы адаптировать систему украинского дошкольного педагогического образования должна быть обеспечена эффективная трансформация национального высшего педагогического образования к европейским стандартам профессиональной подготовки. Более того она должна совпадает с европейской педагогической квалификации представлена ​​различными требованиями. В большинстве европейских стран минимальные требования для работы в качестве основного практикующего (ответственного за группу детей или для центра) с детьми в возрасте от трех лет до обязательного школьного образования, и это в основном степень бакалавра уровня присуждается в конце трех летний полный курс обучения в специализированном отделении университета или колледжа университета как автор упоминает в этом вопросе. Различные названия профессии в различных европейских странах, представлены в статье, а также: "kleuterleidster или institutrice де maternelle", "Педагог раннего детства", "воспитатель", "educatrice", "paedagog" ЭСТ. Это очень важно для придания квалификации и формирования требований к профессии. Автор делает какой-то след в образовательной политике европейских стран в области дошкольного образования учителей и указать некоторую область для ее улучшения в контексте европейских стран, таких как: упрощение и упорядочение процессов найма; в частности, в "неподходящих для персонала" школ; обеспечить, чтобы все новые преподаватели участвуют в индукции и качества программ наставничества; изобрести профессионального развития для учителей; обеспечить более высокую заработную плату для учителей, обладающих знаниями и навыками, которые способствуют улучшению успеваемости учащихся и других. Автор резюмирует, что аль эти факторы делают много прибыли для подготовки дошкольных учителей в украинском контексте.
 
Publisher BUDAPEST
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14522/1/Melnyk_NI_PI_2016.pdf
Мельник, Наталія Іванівна (2016) Аналіз професійної підготовки дошкільних педагогів у європейських країнах Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, IV(40) (81). с. 49-54. ISSN 2308-5258