Запис Детальніше

Cultural problems of education in pedagogical researches of ukrainian and polish scientists

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14552/
 
Title Cultural problems of education in pedagogical researches of ukrainian and polish scientists
Культурні проблеми освіти в педагогічних дослідженнях українських та польських вчених
Культурные проблемы образования в педагогических исследованиях украинских и польских ученых
 
Creator Сисоєва, Світлана Олександрівна
 
Subject Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description The article deals with the pedagogical research Ukrainian and Polish scientists, which address the problem of cultural education. It is shown that in Ukraine cultural problems of education are becoming more common, there is a gradual disengagement content concepts of multicultural and intercultural education, intercultural education problems increasingly are reflected in research and teaching practice . Essential to the expansion of cultural issues in educational research is the development of Ukraine in scientific field research of integrated education - Educology and its component - Cultural Education. Research of Polish scientists rely on significant achievements of Polish science teaching and practice to implement cultural approach to education. Special attention is given to studies of Polish scientists multicultural and intercultural education at the border, forming a human multidimensional identity to various aspects of the theory and methods of intercultural education. Solving the problems of multicultural education in Poland contributes to a clear distinction between multicultural and intercultural education, the definition in law concepts of national minorities, ethnic groups, etc.
У статті проаналізовано педагогічні дослідження українських і польських учених, в яких розглядаються культурологічні проблеми освіти. Показано, що в Україні культурологічні проблеми освіти набувають все більшого поширення, відбувається поступове розмежування змісту понять полікультурної і міжкультурної освіти, проблеми міжкультурної освіти все більше знаходять своє відображення у наукових дослідженнях і педагогічній практиці. Вагоме значення для розширення культурологічної проблематики у педагогічних дослідженнях має розвиток в Україні наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти – освітології та її складової – культурології освіти. Дослідження польських учених спираються на вагомі здобутки польської педагогічної науки і практики щодо впровадження культурологічного підходу в освіті. Особлива увага у дослідженнях польських учених приділяється полікультурній та міжкультурній освіті на пограниччі; формуванню у людини багатовимірної ідентичності; різним аспектам теорії і методики міжкультурної освіти. Вирішенню проблем полікультурної освіти у Республіці Польщі сприяє чітке розмежування понять полікультурної та міжкультурної освіти, визначення на законодавчому понять народної меншини, етнічної групи тощо.
В статье проанализированы педагогические исследования украинских и польских ученых, в которых рассматриваются культурологические проблемы. Показано, что в Украине культурологические проблемы приобретают все большее распространение, происходит постепенное разграничение содержания понятий поликультурного и межкультурного образования, проблемы межкультурного образования все больше находят свое отражение в научных исследованиях и педагогической практике. Большое значение для расширения культурологической проблематики в педагогических исследованиях имеет развитие в Украине научного направления интегрированного исследования сферы образования - освитологии и ее составляющей - культурологии образования. Исследования польских ученых опираются на весомые достижения польской педагогической науки и практики по внедрению культурологического подхода в образовании. Особое внимание в исследованиях польских ученых уделяется поликультурной и межкультурному образованию на границе; формированию у человека многомерной идентичности; различным аспектам теории и методики межкультурного образования. Решению проблем поликультурного образования в Республике Польша способствует четкое разграничение понятий поликультурного и межкультурного образования, определения на законодательном понятий народного меньшинства, этнической группы и тому подобное.
 
Publisher Wydawnictwo Adam Marszałek
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14552/1/Sysoieva_NDLOSV_2016_EM.PDF
Сисоєва, Світлана Олександрівна (2016) Культурні проблеми освіти в педагогічних дослідженнях українських та польських вчених Edukacja międzykulturowa (4). с. 73-90. ISSN 2299-4106