Запис Детальніше

Готовність майбутніх фахівців соціальної сфери до використання інноваційних технологій у професійній діяльності

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14553/
2227-2844
 
Title Готовність майбутніх фахівців соціальної сфери до використання інноваційних технологій у професійній діяльності
Готовность будущих специалистов
социальной сферы к использованию инновационных технологий в
профессиональной деятельности
Readiness of the Future Social Professionals
to Use Innovative Technologies in Professional Activity
 
Creator Спіріна, Тетяна Петрівна
Качан, Анжела Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У сучасному соціокультурному просторі в умовах становлення
нового ринку праці особливу значущість набуває виховання
відповідальної, ініціативної, творчої особистості, яка спроможна
реалізувати власні життєві цінності. Соціальні перетворення, що
відбуваються в Україні під впливом соціально-економічних реформ,
призвели до зміни багатьох соціально-педагогічних орієнтирів.
Професіоналізм майбутнього фахівця соціальної сфери залежить від здатності до самостійного інтелектуального вдосконалення, творчого ставлення до процесу власного навчання та виховання в умовах постійно змінного світу, який удосконалюється.
Сьогодні фахівці відчувають потребу у впровадження сучасних
соціально-педагогічних технологій, які б допомогли в реалізації особистісного підходу до клієнта та вплинути на ефективність соціально-педагогічної діяльності.
Використання інноваційних технологій у професійній діяльності потребує знання методичних прийомів, принципів організації, особливостей використання й аналізу соціально-педагогічного досвіду,зокрема, у соціальній сфері.
В современном социокультурном пространстве в условиях
становления нового рынка труда особую значимость приобретает
воспитание ответственной, инициативной, творческой личности,
способной реализовать собственные жизненные ценности. Социальные
преобразования, происходящие в Украине под влиянием социально-
экономических реформ, привели к изменению многих социально-
педагогических ориентиров. Профессионализм будущего специалиста
социальной сферы зависит от способности к самостоятельному
интеллектуального совершенствования, творческого отношения к
процессу собственного обучения и воспитания в условиях постоянно
меняющегося мира, который совершенствуется.
Сегодня специалисты испытывают потребность во внедрении
современных социально-педагогических технологий, которые могут
помочь в реализации личностного подхода к клиенту и повлиять на
эффективность социально-педагогической деятельности.
Использование инновационных технологий в профессиональной
деятельности требует знания методических приемов, принципов
организации, особенностей использования и анализа социально-
педагогического опыта, в частности, в социальной сфере.
In today's sociocultural space under conditions of a new labor market
training acquires a special significance responsible, proactive, creative person who is able to realize their own values. Social transformation taking place in Ukraine under the influence of socio-economic reforms have led to many changes in the socio-pedagogical orientation. The professionalism of the future expert of social sphere depends on the ability of independent intellectual improvement, creative approach to the process of their own education and training in a constantly changing world that is evolving.
Today, experts feel the need for the introduction of modern social and pedagogical techniques that would help in the realization of personal approach
to client and affect the efficiency of social and educational activities.
Social and educational activities, recently enriched by new forms of
teaching that allow to intensify the educational process in high school. Future
specialists as professionals with a high innovative potential, defined as a set of
socio-cultural and creative personality characteristics, demonstrate the
willingness to improve the social and educational activities.
In the innovative potential of social experts also included the desire and
opportunity to develop their interests and ideas, unconventional look to solve
the problems that arise, take creative and innovative approaches in
implementing professional activities
Among the innovative social and educational technology, isolated those
that are personally oriented, reflexive, dialogical basis and are sold through the
direct influence of the social environment.
Using innovative technologies in professional activity requires
knowledge of teaching methods, principles of organization, features the use
and analysis of socio-educational experience, particularly in the social sphere
 
Publisher Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14553/1/T_SPIRINA_A_KACHAN_VLNU_300_KSP%26SR_IL.pdf
Спіріна, Тетяна Петрівна та Качан, Анжела Василівна (2016) Готовність майбутніх фахівців соціальної сфери до використання інноваційних технологій у професійній діяльності Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 300 (3). с. 97-104. ISSN 2227-2844