Готовність майбутніх фахівців соціальної сфери до використання інноваційних технологій у професійній діяльності
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/14553/
2227-2844 |
|
Title |
Готовність майбутніх фахівців соціальної сфери до використання інноваційних технологій у професійній діяльності
Готовность будущих специалистов социальной сферы к использованию инновационных технологий в профессиональной деятельности Readiness of the Future Social Professionals to Use Innovative Technologies in Professional Activity |
|
Creator |
Спіріна, Тетяна Петрівна
Качан, Анжела Василівна |
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У сучасному соціокультурному просторі в умовах становлення нового ринку праці особливу значущість набуває виховання відповідальної, ініціативної, творчої особистості, яка спроможна реалізувати власні життєві цінності. Соціальні перетворення, що відбуваються в Україні під впливом соціально-економічних реформ, призвели до зміни багатьох соціально-педагогічних орієнтирів. Професіоналізм майбутнього фахівця соціальної сфери залежить від здатності до самостійного інтелектуального вдосконалення, творчого ставлення до процесу власного навчання та виховання в умовах постійно змінного світу, який удосконалюється. Сьогодні фахівці відчувають потребу у впровадження сучасних соціально-педагогічних технологій, які б допомогли в реалізації особистісного підходу до клієнта та вплинути на ефективність соціально-педагогічної діяльності. Використання інноваційних технологій у професійній діяльності потребує знання методичних прийомів, принципів організації, особливостей використання й аналізу соціально-педагогічного досвіду,зокрема, у соціальній сфері. В современном социокультурном пространстве в условиях становления нового рынка труда особую значимость приобретает воспитание ответственной, инициативной, творческой личности, способной реализовать собственные жизненные ценности. Социальные преобразования, происходящие в Украине под влиянием социально- экономических реформ, привели к изменению многих социально- педагогических ориентиров. Профессионализм будущего специалиста социальной сферы зависит от способности к самостоятельному интеллектуального совершенствования, творческого отношения к процессу собственного обучения и воспитания в условиях постоянно меняющегося мира, который совершенствуется. Сегодня специалисты испытывают потребность во внедрении современных социально-педагогических технологий, которые могут помочь в реализации личностного подхода к клиенту и повлиять на эффективность социально-педагогической деятельности. Использование инновационных технологий в профессиональной деятельности требует знания методических приемов, принципов организации, особенностей использования и анализа социально- педагогического опыта, в частности, в социальной сфере. In today's sociocultural space under conditions of a new labor market training acquires a special significance responsible, proactive, creative person who is able to realize their own values. Social transformation taking place in Ukraine under the influence of socio-economic reforms have led to many changes in the socio-pedagogical orientation. The professionalism of the future expert of social sphere depends on the ability of independent intellectual improvement, creative approach to the process of their own education and training in a constantly changing world that is evolving. Today, experts feel the need for the introduction of modern social and pedagogical techniques that would help in the realization of personal approach to client and affect the efficiency of social and educational activities. Social and educational activities, recently enriched by new forms of teaching that allow to intensify the educational process in high school. Future specialists as professionals with a high innovative potential, defined as a set of socio-cultural and creative personality characteristics, demonstrate the willingness to improve the social and educational activities. In the innovative potential of social experts also included the desire and opportunity to develop their interests and ideas, unconventional look to solve the problems that arise, take creative and innovative approaches in implementing professional activities Among the innovative social and educational technology, isolated those that are personally oriented, reflexive, dialogical basis and are sold through the direct influence of the social environment. Using innovative technologies in professional activity requires knowledge of teaching methods, principles of organization, features the use and analysis of socio-educational experience, particularly in the social sphere |
|
Publisher |
Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/14553/1/T_SPIRINA_A_KACHAN_VLNU_300_KSP%26SR_IL.pdf
Спіріна, Тетяна Петрівна та Качан, Анжела Василівна (2016) Готовність майбутніх фахівців соціальної сфери до використання інноваційних технологій у професійній діяльності Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 300 (3). с. 97-104. ISSN 2227-2844 |
|