CONSUMERISM: FROM THE ETHICAL WORLDVIEW TO THE AESTHETICAL ONE
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
CONSUMERISM: FROM THE ETHICAL WORLDVIEW TO THE AESTHETICAL ONE
ПОТРЕБИТЕЛЬСТВО: ОТ ЭТИЧЕСКОГО К ЭСТЕТИЧЕСКОМУ МИРОВОСПРИЯТИЮ СПОЖИВАЦТВО: ВІД ЕТИЧНОГОДО ЕСТЕТИЧНОГО СВІТОСПРИЙНЯТТЯ |
|
Creator |
Черноног, Р. А.; Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету
|
|
Subject |
consumerism; ethical and aesthetic outlook; consumption; "market personality"; Consumerism
001:891 потребительство; этическое и эстетическое мировосприятие; потребления; «рыночная личность»; консьюмеризм 001:891 споживацтво; етичне і естетичне світосприйняття; споживання; «ринкова особистість»; конс’юмеризм 001:891 |
|
Description |
The article covers the research of axiological specificity of consumerism in context of the esthetic component enhancement within the scope of the modern perception of the world. Through the exposure of peculiarities of consumerism it is grounded that it penetrates into different spheres of social life and is being transformed into an independent life strategy.
Статья посвящена исследованию аксиологическойспецифики потребительства в контексте усиления эстетического компонента современного мировосприятия. Посредством выявления особенностей консьюмеризма обосновывается его проникновение в различные сферы общественной жизни и трансформацияв самостоятельную жизненную стратегию. Досліджується духовний потенціал споживацтва як домінуючої стратегії сучасного світосприйняття. |
|
Publisher |
Национальный Авиационный Университет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/10316
|
|
Source |
Proceedings of National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 19, № 1 (2014); 110-114
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 19, № 1 (2014); 110-114 Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 19, № 1 (2014); 110-114 |
|
Language |
uk
|
|