Запис Детальніше

CONSUMERISM: FROM THE ETHICAL WORLDVIEW TO THE AESTHETICAL ONE

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title CONSUMERISM: FROM THE ETHICAL WORLDVIEW TO THE AESTHETICAL ONE
ПОТРЕБИТЕЛЬСТВО: ОТ ЭТИЧЕСКОГО К ЭСТЕТИЧЕСКОМУ МИРОВОСПРИЯТИЮ
СПОЖИВАЦТВО: ВІД ЕТИЧНОГОДО ЕСТЕТИЧНОГО СВІТОСПРИЙНЯТТЯ
 
Creator Черноног, Р. А.; Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету
 
Subject consumerism; ethical and aesthetic outlook; consumption; "market personality"; Consumerism
001:891
потребительство; этическое и эстетическое мировосприятие; потребления; «рыночная личность»; консьюмеризм
001:891
споживацтво; етичне і естетичне світосприйняття; споживання; «ринкова особистість»; конс’юмеризм
001:891
 
Description The article covers the research of axiological specificity of consumerism in context of the esthetic component enhancement within the scope of the modern perception of the world. Through the exposure of peculiarities of consumerism it is grounded that it penetrates into different spheres of social life and is being transformed into an independent life strategy.
Статья посвящена исследованию аксиологическойспецифики потребительства в контексте усиления эстетического компонента современного мировосприятия. Посредством выявления особенностей консьюмеризма обосновывается его проникновение в различные сферы общественной жизни и трансформацияв самостоятельную жизненную стратегию.
Досліджується духовний потенціал споживацтва як домінуючої стратегії сучасного світосприйняття.
 
Publisher Национальный Авиационный Университет
 
Contributor


 
Date 2016-05-30
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/10316
 
Source Proceedings of National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 19, № 1 (2014); 110-114
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 19, № 1 (2014); 110-114
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 19, № 1 (2014); 110-114
 
Language uk