The deformation mode of the brake pulleys of the draw-works at multicells origin and development of microcracks
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
The deformation mode of the brake pulleys of the draw-works at multicells origin and development of microcracks
Напряженно-деформированное состояние при многоочаговом зарождении и развитии микротрещин в тормозных шкивах буровых лебедок Напружено-деформований стан при багатоосередковому зародженні і розвитку мікротріщин в гальмівних шківах бурових лебідок |
|
Creator |
ВОЛЬЧЕНКО, А. И.; Івано - Франківський національний технічний університет нафти і газу
КИНДРАЧУК, М. В.; Національний авіаційний університет ВОЛЬЧЕНКО, Д. А.; Івано - Франківський національний технічний університет нафти і газу ВОЛЬЧЕНКО, Н. А.; Кубанскій державний технологічний університет ВИТВИЦКИЙ, В. С.; Івано - Франківський національний технічний університет нафти і газу |
|
Subject |
mode of deformation; stresses: mechanical; thermal; residual from hubs; the elements of brake pulley; working surface of the rim; multicells origin and development of microcracks
UDC 621.891 напряженно-деформированное состояние; напряжения: механические; температурные; остаточное; от концентраторов; элементы тормозного шкива; рабочая поверхность обода; многоочаговое зарождение и развитие микротрещин УДК 621.891 напружено-деформований стан; напруження: механічні; температурні; залишкові; від концентраторів; елементи гальмівного шківа; робоча поверхня обода; багатоосередкове зародження і розвиток мікротріщин — |
|
Description |
We’ve Illustrated the deformation mode of the brake pulleys of the draw-works at multicellsorigin and development of microcracks, based on the analysis of factors and dissemination offractals, acting on the working surface of the rims. There were the following tasks: to evaluatethe condition of the kinetic of the working surface of the metal element in the frictional interactionwith the position of fractals; to perform analysis of multicells origin and development ofmicrocracks in the rim of the brake pulley; to establish patterns of change in the stress state ofthe brake pulley
Проиллюстрировано напряженно-деформированное состояние при многоочаговом зарождении и развитии микротрещин в тормозных шкивах, исходя из анализа факторов и их распространения, действующих на рабочую поверхность ободов Проілюстровано напружено-деформований стан при багатоосередковому зародженні ірозвитку мікротріщин в гальмівних шківах, виходячи з аналізу факторів і поширення фракталів, що діють на робочу поверхню їх ободів |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-06-02
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/10382
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; Том 1, № 1(70) (2016); 20-32
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; Том 1, № 1(70) (2016); 20-32 Проблемы трения и изнашивания; Том 1, № 1(70) (2016); 20-32 |
|
Language |
ru
|
|