Запис Детальніше

The deformation mode of the brake pulleys of the draw-works at multicells origin and development of microcracks

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The deformation mode of the brake pulleys of the draw-works at multicells origin and development of microcracks
Напряженно-деформированное состояние при многоочаговом зарождении и развитии микротрещин в тормозных шкивах буровых лебедок
Напружено-деформований стан при багатоосередковому зародженні і розвитку мікротріщин в гальмівних шківах бурових лебідок
 
Creator ВОЛЬЧЕНКО, А. И.; Івано - Франківський національний технічний університет нафти і газу
КИНДРАЧУК, М. В.; Національний авіаційний університет
ВОЛЬЧЕНКО, Д. А.; Івано - Франківський національний технічний університет нафти і газу
ВОЛЬЧЕНКО, Н. А.; Кубанскій державний технологічний університет
ВИТВИЦКИЙ, В. С.; Івано - Франківський національний технічний університет нафти і газу
 
Subject mode of deformation; stresses: mechanical; thermal; residual from hubs; the elements of brake pulley; working surface of the rim; multicells origin and development of microcracks
UDC 621.891
напряженно-деформированное состояние; напряжения: механические; температурные; остаточное; от концентраторов; элементы тормозного шкива; рабочая поверхность обода; многоочаговое зарождение и развитие микротрещин
УДК 621.891
напружено-деформований стан; напруження: механічні; температурні; залишкові; від концентраторів; елементи гальмівного шківа; робоча поверхня обода; багатоосередкове зародження і розвиток мікротріщин

 
Description We’ve Illustrated the deformation mode of the brake pulleys of the draw-works at multicellsorigin and development of microcracks, based on the analysis of factors and dissemination offractals, acting on the working surface of the rims. There were the following tasks: to evaluatethe condition of the kinetic of the working surface of the metal element in the frictional interactionwith the position of fractals; to perform analysis of multicells origin and development ofmicrocracks in the rim of the brake pulley; to establish patterns of change in the stress state ofthe brake pulley
Проиллюстрировано напряженно-деформированное состояние при многоочаговом зарождении и развитии микротрещин в тормозных шкивах, исходя из анализа факторов и их распространения, действующих на рабочую поверхность ободов
Проілюстровано напружено-деформований стан при багатоосередковому зародженні ірозвитку мікротріщин в гальмівних шківах, виходячи з аналізу факторів і поширення фракталів, що діють на робочу поверхню їх ободів
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2016-06-02
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/10382
 
Source Проблеми тертя та зношування; Том 1, № 1(70) (2016); 20-32
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; Том 1, № 1(70) (2016); 20-32
Проблемы трения и изнашивания; Том 1, № 1(70) (2016); 20-32
 
Language ru