Nonequilibrium tribology friction interaction of friction pairs of braking devices (part two)
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Nonequilibrium tribology friction interaction of friction pairs of braking devices (part two)
Неравновесная трибология при фрикционном взаимодействии пар трения тормозных устройств (часть вторая) Нерівноважна трибологія при фрикційній взаємодії пар тертя гальмівних пристроїв (частина друга) |
|
Creator |
ЖУРАВЛЕВ, Д. Ю.; Івано - Франківський національний технічний університет нафти і газу
|
|
Subject |
electrothermical friction; friction pair; metal and polymer friction element; electronion theory; robust approach; energy resource assessment linings
UDC 621.891 электротермомеханическое трение; пара трения; металлический и полимерный фрикционный элемент; электронно-ионная теория; робастный подход; энергетическая оценка ресурса накладок УДК 621.891 електротермомеханічне тертя; пара тертя; металевий і полімерний фрикційний елемент; електронноіонна теорія; робастний підхід; енергетична оцінка ресурсу накладок УДК 621.891 |
|
Description |
A robust approach to the analysis and design of band-shoe brake friction units of lifting andtransportation equipment is based on forecasting processes, phenomena and effects accompanyingtheir friction pairs. It includes the state of their surface and subsurface layers relating tothe quality of friction surfaces, durability and stabilization of operating parameters. In addition,it is observed regulation and control of operating parameters at electro-thermo-mechanicalfriction. The paper examines the quality of friction unit transition processes, durability, stabilization,regulation and control of operating parameters as well as the optimization of brake frictionpair design and operating parameters. As a result of different energy levels of surface andsubsurface layers of metal-polymer friction pairs, in the stages of the electro-thermomechanicalfriction phenomenon superpositions and fallouts originate, develop and occur insome sequence and with special transition processes and principles, and thus there occurchanges of current lines, dynamic, electric, magnetic, thermal and chemical fields. Microprojectionsof friction pairs are broached that affects the contact patches and contributes totheir fatigue failure and subsequent separation of the friction material lining
Неравновесная трибология во фрикционных парах трения тормозных устройств выражается в непрерывном изменении внутренних и внешних эксплуатационных параметров в их поверхностных и подповерхностных слоях при электротермомеханическом трении Нерівноважна трибологія у фрикційних парах тертя гальмівних пристроїв виражається в безперервній зміні внутрішніх і зовнішніх експлуатаційних параметрів в їх поверхневихі підповерхневих шарах при електротермомеханічному терті |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-06-02
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/10384
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; Том 1, № 1(70) (2016); 33-46
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; Том 1, № 1(70) (2016); 33-46 Проблемы трения и изнашивания; Том 1, № 1(70) (2016); 33-46 |
|
Language |
ru
|
|