Запис Детальніше

Особливості навчання іноземних мов у загальноосвітніх школах СІПА та України

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/8433/
 
Title Особливості навчання іноземних мов у загальноосвітніх школах СІПА та України
 
Creator Юніна, Ольга Євгенівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглядаються особливості процесу навчання іноземних мов у загальноосвітніх школах США та України. Вона характеризує фактори, які впливають на оволодіння іноземними мовами у Сполучених Штатах та Україні. Досвід останнього десятиріччя свідчить, що Україна та США співпрацюють усе тісніше в різних напрямках, особливо в галузі освіти. В умовах модернізації освіти в Україні підвищуються вимоги до рівня володіння іноземними мовами випускниками середніх шкіл та здатності використовувати мови, які вивчаються як засіб для
спілкування.
В статье рассматриваются особенности процесса обучения
иностранным языкам в общеобразовательных школах США и Украины. Она характеризует факторы, влияющие на овладение иностранными языками в Соединенных Штатах и Украине. Опыт последнего десятилетия свидетельствует о том, что Украина и США сотрудничают все теснее в различных направленнях, особенно в области образования. В условиях модернизации образования в Украине повышаются требования к уровню владения иностранными языками выпускников средних школ и способности использовать языки, изучаемые как средство для общения.
The article deals with the peculiarities of the process of teaching foreign languages in comprehensive schools of the USA and Ukraine. It outlines the factors which influence mastering foreign languages in the US and Ukraine. The experience of the last decade shows that the United States and Ukraine cooperate more closely in various fields, especially in education. Therefore it is important and interesting to study and analyze the existing experience of teaching foreign languages in secondary schools in both
countries. The study of the US experience reveals interplay of national and American educational processes and offers an important landmark and a source of correct educational policy. It is expedient to study and understand the relevant foreign experience. The most important incentive motivational of learning a foreign language is, of course, the desire to expand a general outlook, and the leading role is played by the desire to get acquainted with the life of the country which language is studied, its geography, history, life. The factor that the internationalization of all aspects of society, changing policy enables to get acquainted visually with the country which language is studied, or to visit it as a tourist, or to train there, participate in numerous international educational programs is important.
 
Publisher Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
 
Date 2013
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/8433/1/O_Unina_VLNUTS_11_GI.pdf
Юніна, Ольга Євгенівна (2013) Особливості навчання іноземних мов у загальноосвітніх школах СІПА та України Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (11). с. 62-70. ISSN 2227-2844