Семантична параметризація термінів маркетингу у фахових текстах (Semantic parametrization of terms of marketing in professional texts)
Цифровий архів НаУОА
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://eprints.oa.edu.ua/4738/
|
|
Title |
Семантична параметризація термінів маркетингу у фахових текстах (Semantic parametrization of terms of marketing in professional texts) |
|
Creator |
Вовчанська, С. (S. Vovchanska)
|
|
Subject |
General issues of linguistics and literature
|
|
Description |
Стаття експлікує варіативний семантичний характер термінів маркетингу на матеріалі різнотипових фахових текстів. Дане явище обумовлено стрімкістю накопичення та трансферу фахової інформації, яка не в змозі задовольняти усі потреби фахового спілкування. Німецькі терміни маркетингу переважно зберігають своє термінологічне значення в усіх різновидах текстів. Незначна кількість термінів виявляє ознаки часткової або повної десемантизації. (The article describes the variable semantic character of terms of marketing on material of the professional texts of different types, which represent the concrete functioning of professional languages, actual results of professional communication but act as complex units consisting, from one side, of social, situational and thematic factors and, from other side, text structures, levels of style and formal signs. This phenomenon is caused by rapidity of accumulation and a transfer of professional information, which is unable to satisfy all requirements of professional communication. The German terms of marketing mainly keep the terminological value in all kinds of texts. Some few terms show the signs of a partial or full desemantization. It is important to accent, professional texts do not arise up for an end in itself, they must be perceived as instruments of human activity and the use of professional terminology in scientific economic texts is predetermined by possibility and necessity of dynamic accumulation and transfer of information.) |
|
Publisher |
Видавництво Національного університету “Острозька академія”
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://eprints.oa.edu.ua/4738/1/16.pdf
Вовчанська, С. (S. Vovchanska) (2015) Семантична параметризація термінів маркетингу у фахових текстах (Semantic parametrization of terms of marketing in professional texts). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.59). pp. 43-45. |
|