Запис Детальніше

Суб’єктність учнів як основна детермінанта дистанційного навчання в системі професійно-технічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166209/
 
Title Суб’єктність учнів як основна детермінанта дистанційного навчання в системі професійно-технічної освіти
Субъектность учеников как детерминант дистанционного обучения в системе профессионально-технического образования
Students’ subjectivity as a major determinant of the distance learning in vocational and technical education
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті аналізується системна психолого-педагогічна проблема, яка стосується перет-ворення учнів у суб’єктів процесу навчання в системі професійно-технічної освіти. Успішне опанування фахом кваліфікованогопрацівника відбувається, яка правило, за такою траєкто-рією – суб’єкт навчальної діяльності, суб’єкт квазіпрофесійної діяльності, суб’єкт власної психічної активності та суб’єкт професійної діяльності на виробництві. Суб’єкт і суб’єктність учнів є мінімально необхідними умовами впровадження елементів дистанційного навчання в систему професійно-технічної освіти, успішного застосування учнями його засобів і технологій в процесі опанування підвалинами майбутньої професійної діяльності. Навчальна та професійна суб’єктність водночас є обов’язковими умовамизабезпечення неперервності професійної освіти кваліфікованих працівників в інформаційному суспільстві. У зв’язку з цим формування учнів у системі професійно-технічної освіти як суб’єктів навчальної діяльності є системною науковою проблемою, яка має має багато проявів – психологічних і педагогічних, багато аспектів – методологічних, теоретичних і методичних, від комплексного вирішення яких залежит їх становлення як суб’єктів майбутньої професійної діяльності.
В статье анализируется системная психолого-педагогическая проблема, которая касается превращения учеников в субъектов процесса обучения в системе профессионально-технического образования. Успешное овладение специальностью квалифицированного работника происходить по следующей траектории – субъект учебной деятельности, субъект учебной квазипрофессиональной деятельности, субъект собственной психической активности, субъект профессиональной деятельности на производстве. Субъект и субъектность учеников являются минимально необходимыми условиями внедрения элементов дистанционного обучения в систему профессионально-технического образования, успешного использования учениками его средств и технологий в процессе овладения основами будущей профессиональной деятельности. Учебная и профессиональная субъектность одновременно являются обязательными условиями обеспечения непрерывности профессионального образования квалифицированных работников в информационном обществе. В связи с этим формирование учеников в системе профессионально-технического образования как субъектов учебной деятельности является системной научной проблемой, которая имеет много проявлений – психологических и педагогических, разных аспектов – методологических, теоретических и методических, от комплексного успешного решения которых зависит их становление субъектами будущей профессиональной деятельности.
The article analyzes the systematic psychological and pedagogical problem, which concerns the transformation of students into the actors of the learning process in the system of vocational education. Successful mastery of the skill of a qualified worker goes in the following way - the actor of educational activity, the actor quasi-professional training activities, the actor of one’s own mental activity, the actor of professional activity in the workplace. Actors and subjectivity of students is the minimum requirement for the introduction of elements of distance learning in vocational education, the successful use of tools and technologies by the students in the process of mastering the basics of their future professional activity. Educational professional subjectivity is simultaneously prerequisites to ensure the continuity of vocational training of skilled workers in the information society. In this regard, the formation of students in vocational and technical education system as the actors of educational activity is the systematic scientific problem that has many manifestations - psychological and pedagogical, different aspects - the methodological, theoretical and methodological, of a complex of successful solution of which depends on their becoming actors of the future professional activity.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166209/1/SUBEKTNIST.pdf
Ягупов, Василь Васильович (2016) Students’ subjectivity as a major determinant of the distance learning in vocational and technical education Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України (11). pp. 29-36.