Запис Детальніше

Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника Ілляшенка Т.Д. на дисертацію Демірджі Т.В. "Розвиток ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї"

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14711/
 
Title Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника Ілляшенка Т.Д. на дисертацію Демірджі Т.В. "Розвиток ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї"
Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника Ілляшенка Т.Д. на дисертацію Демірджі Т.В. "Розвиток ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї"
Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника Ілляшенка Т.Д. на дисертацію Демірджі Т.В. "Розвиток ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї"
 
Creator Демірджі, Тетяна Василівна
 
Subject Відгуки опонентів
 
Description Дисертацію присвячено вивченню розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, а також ризиків для її формування в ситуації ненормативних впливів. Досліджено особливості механізмів самоусвідомлення прийомних дітей в результаті зміни сімейного середовища. Виокремлено показники нормативного розвитку ідентичності у дитячому віці (від народження до 12 років), описано ризики у розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, а також виявлено психологічні умови для оптимального розвитку ідентичності прийомної дитини.
У роботі обґрунтовано важливість значущого дорослого, який є інтегруючою особою для опрацювання минулого життєвого досвіду прийомної дитини. Доведено, що розвиток ідентичності прийомних дітей не суперечить показникам нормативного розвитку, однак може мати інші напрями становлення та поведінкові прояви. Дані особливості пов’язані з психологічними травмами, які прийомна дитина отримала у попередньому сімейному оточенні.
У дисертації представлено інструментарій для комплексної діагностики розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї з урахуванням особливостей їх функціонування та минулого досвіду прийомної дитини; подано аналіз результатів емпіричного дослідження особливостей ідентичності прийомної дитини від 4 до 12 років. Розроблено та апробовано комплексну корегувально-розвивальну програму розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, яка ґрунтується на поєднанні психотерапевтичної роботи безпосередньо з прийомною дитиною та консультативного супроводу прийомних батьків з метою опанування ними методів розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї.
Дисертацію присвячено вивченню розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, а також ризиків для її формування в ситуації ненормативних впливів. Досліджено особливості механізмів самоусвідомлення прийомних дітей в результаті зміни сімейного середовища. Виокремлено показники нормативного розвитку ідентичності у дитячому віці (від народження до 12 років), описано ризики у розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, а також виявлено психологічні умови для оптимального розвитку ідентичності прийомної дитини.
У роботі обґрунтовано важливість значущого дорослого, який є інтегруючою особою для опрацювання минулого життєвого досвіду прийомної дитини. Доведено, що розвиток ідентичності прийомних дітей не суперечить показникам нормативного розвитку, однак може мати інші напрями становлення та поведінкові прояви. Дані особливості пов’язані з психологічними травмами, які прийомна дитина отримала у попередньому сімейному оточенні.
У дисертації представлено інструментарій для комплексної діагностики розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї з урахуванням особливостей їх функціонування та минулого досвіду прийомної дитини; подано аналіз результатів емпіричного дослідження особливостей ідентичності прийомної дитини від 4 до 12 років. Розроблено та апробовано комплексну корегувально-розвивальну програму розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, яка ґрунтується на поєднанні психотерапевтичної роботи безпосередньо з прийомною дитиною та консультативного супроводу прийомних батьків з метою опанування ними методів розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї.
Дисертацію присвячено вивченню розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, а також ризиків для її формування в ситуації ненормативних впливів. Досліджено особливості механізмів самоусвідомлення прийомних дітей в результаті зміни сімейного середовища. Виокремлено показники нормативного розвитку ідентичності у дитячому віці (від народження до 12 років), описано ризики у розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, а також виявлено психологічні умови для оптимального розвитку ідентичності прийомної дитини.
У роботі обґрунтовано важливість значущого дорослого, який є інтегруючою особою для опрацювання минулого життєвого досвіду прийомної дитини. Доведено, що розвиток ідентичності прийомних дітей не суперечить показникам нормативного розвитку, однак може мати інші напрями становлення та поведінкові прояви. Дані особливості пов’язані з психологічними травмами, які прийомна дитина отримала у попередньому сімейному оточенні.
У дисертації представлено інструментарій для комплексної діагностики розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї з урахуванням особливостей їх функціонування та минулого досвіду прийомної дитини; подано аналіз результатів емпіричного дослідження особливостей ідентичності прийомної дитини від 4 до 12 років. Розроблено та апробовано комплексну корегувально-розвивальну програму розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї, яка ґрунтується на поєднанні психотерапевтичної роботи безпосередньо з прийомною дитиною та консультативного супроводу прийомних батьків з метою опанування ними методів розвитку ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї.
 
Date 2016
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14711/1/%D0%B2_%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA%20_%D0%BB%D0%BB%D1%8F%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B4%D0%B8%D1%81%20%D0%94%D0%B5%D0%BC_%D1%80%D0%B4%D0%B6_.pdf
Демірджі, Тетяна Василівна (2016) Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника Ілляшенка Т.Д. на дисертацію Демірджі Т.В. "Розвиток ідентичності дитини в умовах прийомної сім’ї" Кандидат thesis, Київський унверситет імені Бориса Грінченка.