Запис Детальніше

Дисертація - Формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14744/
 
Title Дисертація - Формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі
Дисертація - Формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі
Дисертація - Формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі
 
Creator Рябоконь, Вікторія Вікторівна
 
Subject Дисертації
 
Description У дисертації подано теоретично обґрунтовану й експериментально перевірену систему формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі. Результати проведеного педагогічного експерименту дають змогу констатувати, що: 1) діяльнісна (стратегічна) компетентність є різновидом комунікативної, до якої належать ще й мовна, мовленнєва та соціокультурна; 2) комунікативна компетентність входить до групи надпредметних (базових, ключових, життєво необхідних) компетентностей і розглядається як здатність учня комунікативно виправдано використовувати засоби української мови у спілкуванні, пізнавальній і навчальній діяльності, що є нормативними, доступними й зрозумілими для всіх учасників комунікації; 3) діяльнісна (стратегічна) компетентність як один із важливих різновидів комунікативної трактується як здатність учня визначати мету власної діяльності (пізнавальної, навчальної), уміння планувати свою діяльність, робити проміжні й кінцеві висновки, вносити корективи у власну діяльність, помічати головне й другорядне, красу мовних і позамовних явищ, у природі, мистецтві, у власних вчинках та вчинках інших людей; 4) діяльнісна (стратегічна) компетентність складається з основних чотирьох груп умінь: організаційно-контрольних, загальнопізнавальних, творчих та естетико-етичних.
Запропонована система формування діяльнісної компетентності в учнів основної школи ґрунтується на впровадженні в практику навчання української мови ідей компетентнісного підходу в поєднанні з елементами особистісно орієнтованого та діяльнісного відповідно до вимог чинної шкільної програми з української мови.
У дисертації подано теоретично обґрунтовану й експериментально перевірену систему формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі. Результати проведеного педагогічного експерименту дають змогу констатувати, що: 1) діяльнісна (стратегічна) компетентність є різновидом комунікативної, до якої належать ще й мовна, мовленнєва та соціокультурна; 2) комунікативна компетентність входить до групи надпредметних (базових, ключових, життєво необхідних) компетентностей і розглядається як здатність учня комунікативно виправдано використовувати засоби української мови у спілкуванні, пізнавальній і навчальній діяльності, що є нормативними, доступними й зрозумілими для всіх учасників комунікації; 3) діяльнісна (стратегічна) компетентність як один із важливих різновидів комунікативної трактується як здатність учня визначати мету власної діяльності (пізнавальної, навчальної), уміння планувати свою діяльність, робити проміжні й кінцеві висновки, вносити корективи у власну діяльність, помічати головне й другорядне, красу мовних і позамовних явищ, у природі, мистецтві, у власних вчинках та вчинках інших людей; 4) діяльнісна (стратегічна) компетентність складається з основних чотирьох груп умінь: організаційно-контрольних, загальнопізнавальних, творчих та естетико-етичних.
Запропонована система формування діяльнісної компетентності в учнів основної школи ґрунтується на впровадженні в практику навчання української мови ідей компетентнісного підходу в поєднанні з елементами особистісно орієнтованого та діяльнісного відповідно до вимог чинної шкільної програми з української мови.
У дисертації подано теоретично обґрунтовану й експериментально перевірену систему формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі. Результати проведеного педагогічного експерименту дають змогу констатувати, що: 1) діяльнісна (стратегічна) компетентність є різновидом комунікативної, до якої належать ще й мовна, мовленнєва та соціокультурна; 2) комунікативна компетентність входить до групи надпредметних (базових, ключових, життєво необхідних) компетентностей і розглядається як здатність учня комунікативно виправдано використовувати засоби української мови у спілкуванні, пізнавальній і навчальній діяльності, що є нормативними, доступними й зрозумілими для всіх учасників комунікації; 3) діяльнісна (стратегічна) компетентність як один із важливих різновидів комунікативної трактується як здатність учня визначати мету власної діяльності (пізнавальної, навчальної), уміння планувати свою діяльність, робити проміжні й кінцеві висновки, вносити корективи у власну діяльність, помічати головне й другорядне, красу мовних і позамовних явищ, у природі, мистецтві, у власних вчинках та вчинках інших людей; 4) діяльнісна (стратегічна) компетентність складається з основних чотирьох груп умінь: організаційно-контрольних, загальнопізнавальних, творчих та естетико-етичних.
Запропонована система формування діяльнісної компетентності в учнів основної школи ґрунтується на впровадженні в практику навчання української мови ідей компетентнісного підходу в поєднанні з елементами особистісно орієнтованого та діяльнісного відповідно до вимог чинної шкільної програми з української мови.
 
Date 2016
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14744/1/%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%8C_%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%86_%D1%8F_%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B2%D0%B0%D1%80_%D0%B0%D0%BD%D1%82_21.06.pdf
Рябоконь, Вікторія Вікторівна (2016) Дисертація - Формування діяльнісної (стратегічної) компетентності в учнів на уроках української мови в основній школі Кандидат thesis, Київський університет імеін Бориса Грінченка.