Запис Детальніше

ПРАКТИКО ЗОРІЄНТОВАНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ПРАКТИКО ЗОРІЄНТОВАНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
THE PRACTICE-ORIENTED TRAINING OF FUTURE ELEMENTARY SCHOOL TEACHER
ПРАКТИКО ОРИЕНТИРОВАНАЯ ПОДГОТОВКА БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ
 
Creator Ivaniuk, Hanna I.
Demianenko, Valentina I.
 
Subject практико зорієнтована підготовка; професійна компетентність; метод проектів; проектна діяльність; особистісно орієнтований підхід; діяльнісний підхід; компетентнісний підхід
the practice-oriented training; professional competence; project method; project activities; individually oriented approach; activity approach; competence approach
практико ориентирования подготовка; профессиональная компетентность; метод проектов; проектная деятельность; личностно ориентированый подход; деятельный подход; компетентносный подход
 
Description В статті висвітлено деякі аспекти практико орієнтованої підготовки майбутнього вчителя початкової школи в процесі вивчення педагогічних дисциплін засобами проектної діяльності. Подано авторський досвід використання навчальних проектів, зокрема, з дисциплін «Основи педагогіки» та «Теорія і методика виховання». Розкрито особливості реалізації в освітньому процесі ВНЗ діяльнісного, особистісного, компетентнісного підходів.
This article highlights some aspects of practice-oriented training of future teacher of primary school teachers in the study of pedagogical subjects. The practice-oriented (raining of primary school teachers see as a system based on the fact that education is the result of a focused, organized, planned mastering a subject of  future teachers, together elements of the system of objective human experience and social acceptance has on educational qualification of professional training.The purpose of the article is to highlight features of practice-oriented training of future teacher in primary school in teaching pedagogical subjects. While working on the article studied the issue of professional training of future elementary school teacher, raised in studies Ukrainian and foreign scientists. Outlined problem is considered in the context of active, personal, competency approaches.It was found that the practice-oriented training future teachers provided targeted sampling objective experience, learning in the process of training and formation of new educational quality.The article deals with the essential features of the project technology with regard to progress in stages. Method of projects consider due to the fact that it enables the implementation of effective practice-oriented training of future elementary school teacher.Posted author's experience in the use of educational projects, disciplines "Fundamental: of Education" and "Theory and Methods of Education. "Results of seeking ways practice oriented training students field of study "Primary education" for professional work in project technology have both scientific and practical significance.The essence of the algorithm and the implementation of technology projects in the practice of the educational process of higher education. The implementation of educational projects with pedagogical disciplines enables upload of future primary school teachers to practice. Especially a cost component of the project is the motivation of the individual which promotes spiritual and moral formation of future teachers.
В статье освещены некоторые аспекты практико ориентированой подготовки будущего учителя начальной школы в процессе изучения педагогических дисциплин. Представлен авторской опыт использования учебных проектов, в частности, в дисциплинах «Основы педагогики» и «Теория и методика воспитания». Раскрывается специфика реализации в образовательном процессе ВУЗ деятельного, личностного, компетентносного подходов.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2016-06-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/363
10.28925/2312-5829.2016.2.13752
 
Source Освітологічний дискурс; № 2(14) (2016); 137-152
Educological discourse; № 2(14) (2016); 137-152
Освитологичный дискурс; № 2(14) (2016); 137-152
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/363/313
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/363/140
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0