Запис Детальніше

INFORMATION AND ANALYTICAL SUPPORT OF SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL RESEARCH (FOREIGN AND DOMESTIC EXPERIENCE)

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INFORMATION AND ANALYTICAL SUPPORT OF SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL RESEARCH (FOREIGN AND DOMESTIC EXPERIENCE)
ИНФОРМАЦИОННО-АНАЛИТИЧЕСКАЯ ПОДДЕРЖКА НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ (ЗАРУБЕЖНЫЙ И ОТЕЧЕСТВЕННЫЙ ОПЫТ)
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ПІДТРИМКА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ (ЗАРУБІЖНИЙ ТА ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД)
 
Creator Ivanova, Svitlana M.
 
Subject information and analytical support; scientific and educational research; monitoring scientific and educational research
информационно-аналитическая поддержка; научно-педагогические исследования; мониторинг научно-педагогических исследований
інформаційно-аналітична підтримка; науково-педагогічні дослідження; моніторинг науково-педагогічних досліджень
 
Description The article deals with domestic and foreign experience of information and analytical support for scientific and educational research. There are described and characterized the structure of information and analytical support of the Institute of Information Technologies and Learning Tools of National Academy of Educational Sciences of Ukraine. Determined that the information and analytical support of scientific and educational activities of research institutions should provide database; systematization and preservation of the main innovation of scientific and educational research; identify promising areas of research; monitoring scientific and educational research; publication and dissemination of scientific production; free access to electronic educational resources.
В статье рассмотрен отечественный и зарубежный опыт информационно-аналитической поддержки научно-педагогических исследований. Описана и охарактеризована структура информационно-аналитической поддержки Института информационных технологий и средств обучения Национальной академии педагогических наук Украины. Определено, что информационно-аналитическая поддержка научно-педагогической деятельности научно-исследовательских учреждений должна обеспечивать формирование базы данных; систематизацию и сохранение основных инновационных разработок научно-педагогических исследований; выявление перспективных направлений научных исследований; мониторинг научно-педагогических исследований; обнародование и распространение их продукции; свободный доступ к электронным образовательным ресурсам.
У статті розглянуто вітчизняний і зарубіжний досвід інформаційно-аналітичної підтримки науково-педагогічних досліджень. Описано та охарактеризовано структуру інформаційно-аналітичної підтримки Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України. Визначено, що інформаційно-аналітична підтримка науково-педагогічної діяльності науково-дослідних установ має забезпечувати формування бази даних; систематизацію та збереження основних інноваційних розробок науково-педагогічних досліджень; виявлення перспективних напрямів наукових досліджень; моніторинг науково-педагогічних досліджень; оприлюднення та розповсюдження наукової продукції; вільний доступ до електронних освітніх ресурсів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-07-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Теоретичні аспекти дослідження
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1426
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 53, No 3 (2016); 164-177
Информационные технологии и средства обучения; Vol 53, No 3 (2016); 164-177
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 164-177
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 53, No 3 (2016); 164-177
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1426/1052
 
Rights Copyright (c) 2016 Svitlana M. Ivanova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0