Запис Детальніше

Концепт «колір» в англомовній фразеологічній картині світу як прояв національної специфіки (The concept «colour» in the English phrazeological worldview as a manifestation of national specific)

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://eprints.oa.edu.ua/4775/
 
Title Концепт «колір» в англомовній фразеологічній картині світу як прояв національної специфіки
(The concept «colour» in the English phrazeological worldview as a manifestation of national specific)
 
Creator Лисенко, Л. (L. Lysenko)
 
Subject General issues of linguistics and literature
 
Description Статтю присвячено розгляду особливостей вербалізації кольорових концептів, які мають національну специфіку
у фразеологічній картині світу англійської мови. Проводиться аналіз на базі кольоронімів «синій / блакитний», «білий», «чорний», «червоний».
(The article considers the process of verbalization of colour concepts as the national specific of the English phraseological worldview. Also, colouronyms «blue», «white», «black» and «red» have been analysed.
The comparison of colour in different languages made it possible to identify the specific of the national outlook. It is established that the concept of colour is one of the principles of culture that reflects the ways of formation and development. Our investigation showed that in English colour concepts such as «blue «, «white», «black» and «red» are the most widespread, and colouronym «blue « occupies a leading position.)
 
Publisher Видавництво Національного університету “Острозька академія”
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://eprints.oa.edu.ua/4775/1/47.pdf
Лисенко, Л. (L. Lysenko) (2015) Концепт «колір» в англомовній фразеологічній картині світу як прояв національної специфіки (The concept «colour» in the English phrazeological worldview as a manifestation of national specific). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.59). pp. 125-128.