Запис Детальніше

Регіональна післядипломна педагогічна освіта: пошук нових стратегій та моделей розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/703949/
 
Title Регіональна післядипломна педагогічна освіта: пошук нових стратегій та моделей розвитку
Regional postgraduate teacher education: finding new strategies and models of development
 
Creator Сорочан, Т.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті розглянуто поняття «стратегія» стосовно обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, ураховуючи його провідну роль у системі післядипломної педагогічної освіти регіонального рівня. Обґрунтовано принципи стратегічного розвитку цієї системи. Визначено моделі професійного розвитку педагогічних і керівних кадрів у сучасній практиці післядипломної педагогічної освіти. Обґрунтовано принципи професійного розвитку педагогічних та керівних кадрів у регіональній системі післядипломної педагогічної освіти.
The article discusses the concept of "strategy" to the Regional Institute of Postgraduate Education, considering its leading role in the system of postgraduate education at the regional level. The principles of the strategic development of the system. Defined model of professional development of teachers and management personnel in modern postgraduate education. The principles of the professional development of teachers and managerial staff in the regional system of postgraduate education
 
Publisher ДВНЗ "Університет менеджменту освіти"
 
Date 2008
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/703949/1/%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B0%D0%BD_9.pdf
Сорочан, Т.М. (2008) Regional postgraduate teacher education: finding new strategies and models of development Післядипломна освіта в Україні, 2. pp. 11-15.