Концептуальні засади розроблення підручників з фізики для основної і старшої школи
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/703959/
|
|
Title |
Концептуальні засади розроблення підручників з фізики для основної і старшої школи
The conceptual fundamentals of the physics textbooks design for the secondary and for the profession-oriented school |
|
Creator |
Засєкіна, Тетяна Миколаївна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 53 Physics |
|
Description |
У статті розглядаються концептуальні засади розроблення підручників з фізики для основної (7-9 класи) та для майбутньої профільної (10-11 класи) школи. Визначаються пріоритетні функції підручників, спільні та відмінні ознаки їх структури й методичного апарату залежно від цілей і завдань кожного концентру фізичної освіти й визначальних загальноосвітніх підходів.
In the article, the conceptual fundamentals of the Physics textbooks design for the secondary school (7th–9th grades) and for the future profession-oriented school (10th–11th grades) are covered. It is the defi nition of the priorities in the functions, the common and the different features of the structure and the methodological apparatus of the textbooks on Physics. |
|
Publisher |
Кам'янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/703959/1/69705-144949-1-SM.pdf
- Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840 <http://orcid.org/0000-0001-9362-5840>) (2015) The conceptual fundamentals of the physics textbooks design for the secondary and for the profession-oriented school Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. - Серія: Педагогічна (21). pp. 240-244. |
|