Запис Детальніше

Концептуальні засади розроблення підручників з фізики для основної і старшої школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/703959/
 
Title Концептуальні засади розроблення підручників з фізики для основної і старшої школи
The conceptual fundamentals of the physics textbooks design for the secondary and for the profession-oriented school
 
Creator Засєкіна, Тетяна Миколаївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті розглядаються концептуальні засади розроблення підручників з фізики для основної (7-9 класи) та для майбутньої профільної (10-11 класи) школи. Визначаються пріоритетні функції підручників, спільні та відмінні ознаки їх структури й методичного апарату залежно від цілей і завдань кожного концентру фізичної освіти й визначальних загальноосвітніх підходів.
In the article, the conceptual fundamentals of the Physics textbooks design for the secondary school (7th–9th grades) and for the future profession-oriented school (10th–11th grades) are covered. It is the defi nition of the priorities in the functions, the common and the different features of the structure and the methodological apparatus of the textbooks on Physics.
 
Publisher Кам'янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/703959/1/69705-144949-1-SM.pdf
- Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840 <http://orcid.org/0000-0001-9362-5840>) (2015) The conceptual fundamentals of the physics textbooks design for the secondary and for the profession-oriented school Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. - Серія: Педагогічна (21). pp. 240-244.