Запис Детальніше

Корпоративна електронна соціальна мережа Yammer як складова хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704107/
 
Title Корпоративна електронна соціальна мережа Yammer як складова хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу
Сorporate social network electronic component Yammer as cloud oriented learning environment of general educational institutions
 
Creator Литвинова, С.Г.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Метою статті є визначення основних можливостей корпоративної електронної соціальної мережі (КЕСМ) Yammer для використання у навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу. Основними методами дослідження є узагальнення даних щодо використання соціальних мереж для організації навчально-виховного процесу та метод семантичного диференціала, для визначення ставлення учнів середньої школи до КЕСМ Yammer. У статті розкрито основні функціональні можливості КЕСМ Yammer та визначено її особливості для навчання. Встановлено, що у процесі використання Yammer для навчальних цілей, спостерігаються позитивні зміни у ставленні учнів до корпоративних соціальних мереж. Подальші дослідження будуть спрямовані на визначення особливостей використання КЕСМ Yammer у роботі класного керівника та шкільного психолога.
The article is to define the main features of corporate electronic social network (CESN) Yammer for the use in the educational process of a comprehensive school. The main methods of the study are data generalization of the use of social networks to organize the educational process and the method of semantic differential to determine the attitude of high school students to CESN Yammer.
The article reveals the basic functionality of CESN Yammer and defines its special features for learning. It was established that up-to-date comprehensive educational establishment requires new approaches to organizing and supporting the educational process, in particular the presence of CESN for communication and cooperation.
However, the age characteristics of children's groups, their safety in communication, impulsiveness of actions and emotional instability require from educational community the implementation of protected, controlled, corporate electronic social networks.
The involving students in such networks should start with a specific purpose: educational, organizational and so on.
The effectiveness of these networks depends on the intensity and demands of their use in the reflection of learning; in the homeroom teacher work; school psychologist; support project activities; for blitz-polls; evaluation of entries by people of the same age etc.
The experimental results have shown that the involvement of students in CESN is appropriate to carry out in secondary school (5-6 grades). And it was found that Yammer active use for educational purposes formed students positive attitudes to corporate social networks.
Further studies will be focused on determin ation the specific features of using CESN Yammer by a homeroom teacher and school psychologist.
 
Publisher ТОВ Видавництво "Десна Поліграф"
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704107/1/Yammer%20%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%A5%D0%9E%D0%9D%D0%A1-Lytvynova.pdf
Литвинова, С.Г. (2016) Сorporate social network electronic component Yammer as cloud oriented learning environment of general educational institutions Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, 135. pp. 197-203.