Роль та функції вчителя-філолога в контексті інтеграції багатомовного курикулума в шкільній освіті країн західної Європи
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704417/
|
|
Title |
Роль та функції вчителя-філолога в контексті інтеграції багатомовного курикулума в шкільній освіті країн західної Європи
Language teacher’s role and functions in the contexts of multilingual curriculum integration in school education of western European countries |
|
Creator |
Першукова, Оксана Олексіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Стаття присвячена аналізу процесу розвитку багатомовності західноєвропейських школярів. Увага приділена появі якісно нових функцій вчителів-філологів в умовах інтеграції курикулуму з мовних дисциплін. Автором розглянуто деякі особливості їх підготовки в країнах Західної Європи.
The article deals with the analysis of the process of plurilingualism of Western European school children development. The attention is paid to the emergence of language teachers’ new functions in the context of language curriculum integration. The author considers some of the peculiarities of teachers’ education in the countries of Western Europe. |
|
Publisher |
Чернігівський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
other
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704417/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%88%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C_%D1%82%D0%B0_%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2_%D0%B2_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%96_%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BA%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%83%D0%BC%D0%B0.PDF
- Першукова, Оксана Олексіївна (2015) Language teacher’s role and functions in the contexts of multilingual curriculum integration in school education of western European countries Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ ім.Т.Г.Шевченка (120). |
|