Динаміка типів наукової раціональності в розвикту мистецької педагогіки
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/14876/
|
|
Title |
Динаміка типів наукової раціональності в розвикту мистецької педагогіки
Динамика типов научной рациональности в развитии художественной педагогики Dynamics of scientific rationality types in evolution of art pedagogy |
|
Creator |
Олексюк, Ольга Миколаївна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті розкриваються характерні особливості класичного, некласичного та постнекласичного типів раціональності в мистецькій педагогіці та окреслюються ціннісні пріоритети в розвитку сучасної мистецької освіти. З'ясовано, що з позиції некласичних уявлень мистецька освіта є не тільки цілеспрямованим, а й ціннісно-орієнтаційним процесом формування знань, способів діяльності, творчого досвіду та культурного самовизначення особистості. Автор дійшла висновків, що на сучасному етапі вступає у фазу стабілізації постнекласичне осмислення мистецької педагогіки, особливістю якого є партнерська рівноправність глобального та локального. Для стабілізації цих процесів необхідними стають ціннісні засади - їх розробка у поїднанні з концептуаліазцією освітніх стандартів може розглядатися як перехід до нового типу наукової раціоналізації у мистецькій освіті.
В статье раскрываются характерные особенности классического, неклассического и постнеклассического типов рациональности в художественной педагогике и определяются ценнсотные приоритеты в развитии современного художественного образования. Установлено, что с позиции неклассических представлений художественное образование является не только целенаправленным, но и ценностно-ориентационным процессом формирования знаний, способов деятельности, творческого опыта и культурного самоопределения личности. Автор пришла к выводу, что на современном этапе вступает в фазу стабилизации постнеклассическое осмысление художественной педагогики, ососенностью которого является партнерское равноправие глобального и локального. Для стабилизации этих процессов необходимыми являются устоявшиеся ценностные основы - их разработка в сочетании с концептуализацией образовательных стандартов может рассматриваться как переход к новому типу научной рациональности в художечственном образовании. The article discloses typical traits of classical, non-classical and posy non-classical types of scientific rationality in art pedagogy and outlines value pr iorities in development of modern art education. It is educated that, according to a non-classical approach, art education is not merely a goal-oriented, but also a value-oriented process that molds a personality's knowledge, its mode of activity, creative experience and cultural self-definition. The author concludes that at present post non-classical compregention of art pedagogy enters the stage of stabilization, being currentlyfeatured with a partnerly equality of the global and the local. To stabilize this processes, consistent axiological foundations are necessary, developing them seen as the ascent to a new type of scientific rationality in art education. |
|
Publisher |
Колективне підприємство видавництво "Педагогічна думка" Інституту педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/14876/1/O_Oleksyuk_MO_1_IM_KTMMM.pdf
Олексюк, Ольга Миколаївна (2016) Динаміка типів наукової раціональності в розвикту мистецької педагогіки Мистецтво та освіта (1(79)). с. 10-13. ISSN 2308-8885 |
|