Запис Детальніше

TECHNOLOGICAL REALITY OF MASS COMMUNICATION AS A RESOURCE POSSIBILITY OF POSTMODERN EDUCATION

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title TECHNOLOGICAL REALITY OF MASS COMMUNICATION AS A RESOURCE POSSIBILITY OF POSTMODERN EDUCATION
ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ РЕАЛЬНОСТЬ МАССОВЫХ КОММУНИКАЦИЙ КАК РЕСУРСНАЯ ВОЗМОЖНОСТЬ РАЗВИТИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПОСТМОДЕРНА
ТЕХНОЛОГІЧНА РЕАЛЬНІСТЬ МАСОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ЯК РЕСУРСНА МОЖЛИВІСТЬ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ПОСТМОДЕРНУ
 
Creator Герасимова, Е. М.; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
 
Subject education; mass communications; the postmodern situation; the technological reality; culture; educational process
316:37.011
образование; массовые коммуникации; ситуация Постмодерна; технологическая реальность; культура; учебный процесс
316:37.011
освіта; масові комунікації; ситуація Постмодерну; технологічна реальність; культура; учбовий процес
316:37.011
 
Description In the present publication is carried out substantial socio-philosophical analysis of the foundations of the formation of post-modern concept of education in general cultural context, taking into account the impact of the phenomenon of mass communications of modern civilization. We investigate the structural and functional mechanism for updating the national education and the ability to create a lot of variant cultural and educational models.
В представленной публикации осуществляется содержательный социально-философский анализ основ формирования постмодернистской концепции образования в общекультурном контексте с учётом влияния феномена массовых коммуникаций современной цивилизации, исследуется структурно-функциональный механизм обновления национального образования и возможность создания поливариантных культурно-образовательних моделей.
У запропонованій публікації здійснюється змістовний соціально-філософський аналіз підґрунтя формування постмодерністської концепції освіти у загальнокультурному контексті з урахуванням впливу феномену масових комунікацій сучасної цивілізації; досліджується структурно-функціональний механізм оновлення національної освіти та можливість створення поліваріантних культурно-освітніх моделей.
 
Publisher Национальный Авиационный Университет
 
Contributor


 
Date 2016-09-07
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/10660
 
Source Proceedings of National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 21, № 1 (2015); 10-15
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 21, № 1 (2015); 10-15
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 21, № 1 (2015); 10-15
 
Language uk