Запис Детальніше

Принципи та закономірності адаптації старшокласників до самовизначення в сільськогосподарських професіях в умовах освітнього округу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704544/
373.5:63-057.84(043.3)
 
Title Принципи та закономірності адаптації старшокласників до самовизначення в сільськогосподарських професіях в умовах освітнього округу
Principles and Regularities of Seniors’ Adaptation to Professional Self-Determination in Agricultural Occupations under Educational District Conditions
 
Creator Пархоменко, О.М.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглянуто та схарактеризовано принципи розвитку, науковості, інтегративності, мобільності, акумуляції, наступності, технологічності, варіативності, спрямованості у професійному самовизначенні на комплексне вирішення завдань навчання, виховання та розвитку, що лежать в основі вибору майбутньої професії. Зокрема, стосовно адаптації старшокласників до самовизначення у виборі сільськогосподарських професій в умовах освітнього округу. Також виокремлено групу імовірнісних закономірностей процесу професійної адаптації в навчальному закладі.
The article deals with the principles of development, science, integrativity, mobility, accumulation, continuity, adaptability, variability, orientation in professional self-determination at the complex training, education and development, which constitute the base of the choice of future profession. In particular, adaptation of seniors to self-determination in the sphere of agricultural occupations in terms of educational district is considered. In addition, a group of professional probabilistic laws of the process of adaptation in school has been defined. Professional self-determination is examined in combination with self-determination of students of higher forms in relation to their worldview, moral position and vital sense, which stipulate their connections with the environment, and, thus, the aim, direction and process of their activity in the educational district.
 
Publisher ПП Заволейко Д.Г.
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704544/1/2015_book2_08.pdf
Пархоменко, О.М. (2015) Principles and Regularities of Seniors’ Adaptation to Professional Self-Determination in Agricultural Occupations under Educational District Conditions Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (19). pp. 88-100. ISSN 2308-3778