Запис Детальніше

Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/15110/
http://npo.kubg.edu.ua/images/2016/1/13.pdf
 
Title Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами
Types of distribution channels educational services of higher educational
institutions
Типология каналов дистрибуции предоставления образовательных услуг
высшими учебными заведениями
 
Creator Соболєва-Терещенко, Олена Анатоліївна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У запропонованій статті розглянуто типологію каналів дистрибуції освітніх послуг відповідно до
специфіки вищих навчальних закладів. Визначено, що Євроінтеграція та стрімкий розвиток інформаційних
технологій призводить до виникнення нових каналів дистрибуції освітніх послуг, ефективне використання
яких дає безумовну конкурентну перевагу сучасним вищім навчальнім закладам. Представлено можливі на-
прямки просування освітніх послуг із застосуванням існуючих каналів дистрибуції та надано рекомендації
щодо їх використання.
During the last years there has been a significant reduction in the number of students who are applying to higher
education, which intensifies the competition among higher education institutions and universities to attract and
trainees and students.
The study and understanding of the channels of distribution of educational services and their preferences for
different institutes and universities is important for the strategic planning and marketing of higher education
institutions both from the stand point promotion of services and so the offered level of the training.
Today, European integration and rapid development of information technologies leads to the appearance of new
channels of distribution of educational services.
The article gives a typology of distribution channels, depending on the availability of using intermediaries, depending
on the direction of used, depending on the level of development of information technologies and Internet,
depending on the degree of saturation of the market of educational services, depending on the form of participation,
depending on the territorial location, depending on the number of intermediaries affect the value of market contacts,
depending on the stability of partnerships, depending on the length of the process of attracting potential students and
trainees, etc.
So, efficient use of these channels of distribution gives unconditional competitive advantage of modern higher
education institutions. The article describes the typology of distribution channels as one of the most popular spheres of
modern marketing allowing supporting constant connection with students and trainees. Also perspectives of ways are
channels of distribution related to increase popularity among all age groups with maximum reach of young generation
and gives recommendations on their use.
В предлагаемой статье рассматрено типологию каналов дистрибуции образовательных услуг в соответ-
ствии со спецификой высших учебных заведений. Определено, что Евроинтеграция и стремительное разви-
тие информационных технологий приводит к возникновению новых каналов дистрибуции образовательных
услуг, эффективное использование которых есть безусловным конкурентным преимуществом современным
высших учебных заведений. Представлены возможные направления продвижения образовательных услуг с
применением существующих каналов дистрибуции и даны рекомендации по их использованию.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/15110/1/%D0%A2%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B2%20%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%B1%D1%83%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3.pdf
Соболєва-Терещенко, Олена Анатоліївна (2016) Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами Науково-методичний журнал «Неперервна професійна освіта: теорія і практика (серія: педагогічні науки) (46-47). с. 60-65. ISSN 1609-8595 (Print)