Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15110/
http://npo.kubg.edu.ua/images/2016/1/13.pdf |
|
Title |
Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами
Types of distribution channels educational services of higher educational institutions Типология каналов дистрибуции предоставления образовательных услуг высшими учебными заведениями |
|
Creator |
Соболєва-Терещенко, Олена Анатоліївна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
У запропонованій статті розглянуто типологію каналів дистрибуції освітніх послуг відповідно до специфіки вищих навчальних закладів. Визначено, що Євроінтеграція та стрімкий розвиток інформаційних технологій призводить до виникнення нових каналів дистрибуції освітніх послуг, ефективне використання яких дає безумовну конкурентну перевагу сучасним вищім навчальнім закладам. Представлено можливі на- прямки просування освітніх послуг із застосуванням існуючих каналів дистрибуції та надано рекомендації щодо їх використання. During the last years there has been a significant reduction in the number of students who are applying to higher education, which intensifies the competition among higher education institutions and universities to attract and trainees and students. The study and understanding of the channels of distribution of educational services and their preferences for different institutes and universities is important for the strategic planning and marketing of higher education institutions both from the stand point promotion of services and so the offered level of the training. Today, European integration and rapid development of information technologies leads to the appearance of new channels of distribution of educational services. The article gives a typology of distribution channels, depending on the availability of using intermediaries, depending on the direction of used, depending on the level of development of information technologies and Internet, depending on the degree of saturation of the market of educational services, depending on the form of participation, depending on the territorial location, depending on the number of intermediaries affect the value of market contacts, depending on the stability of partnerships, depending on the length of the process of attracting potential students and trainees, etc. So, efficient use of these channels of distribution gives unconditional competitive advantage of modern higher education institutions. The article describes the typology of distribution channels as one of the most popular spheres of modern marketing allowing supporting constant connection with students and trainees. Also perspectives of ways are channels of distribution related to increase popularity among all age groups with maximum reach of young generation and gives recommendations on their use. В предлагаемой статье рассматрено типологию каналов дистрибуции образовательных услуг в соответ- ствии со спецификой высших учебных заведений. Определено, что Евроинтеграция и стремительное разви- тие информационных технологий приводит к возникновению новых каналов дистрибуции образовательных услуг, эффективное использование которых есть безусловным конкурентным преимуществом современным высших учебных заведений. Представлены возможные направления продвижения образовательных услуг с применением существующих каналов дистрибуции и даны рекомендации по их использованию. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15110/1/%D0%A2%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B2%20%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%B1%D1%83%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3.pdf
Соболєва-Терещенко, Олена Анатоліївна (2016) Типологія каналів дистрибуції надання освітніх послуг вищими навчальними закладами Науково-методичний журнал «Неперервна професійна освіта: теорія і практика (серія: педагогічні науки) (46-47). с. 60-65. ISSN 1609-8595 (Print) |
|