Запис Детальніше

Автореферат -Теоретичні і методичні засади педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/15139/
 
Title Автореферат -Теоретичні і методичні засади педагогічної діагностики
якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва
Теоретические и методические основы педагогической
диагностики качества образования будущих учителей музыкального
искусства
Theoretical and Methodological Foundation of Pedagogical
Diagnostics of Quality of Education of Future Teachers of Musical Art
 
Creator Матвєєва, Ольга Олександрівна
 
Subject Спецради Університету
 
Description У дисертації вперше досліджено теоретичні та методичні засади педагогічної
діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва. Сформовано
науковий тезаурус дослідження. Обґрунтовано як об’єкти діагностування соціально-
професійну компетентність випускника й критерії її сформованості та компоненти
освітнього процесу факультету мистецтв на системній основі й критерії їх якості.
Визначено загальнопрофесійні та спеціалізовано-професійні компетенції вчителя
музичного мистецтва. Проаналізовано застосування інструментарію педагогічної
діагностики в освіті майбутніх учителів музичного мистецтва в закордонній та
вітчизняній теорії, практиці університетів. Здійснено історико-педагогічний аналіз
становлення та розвитку поняття «педагогічна діагностика».
Теоретично обґрунтовано концепцію та компоненти педагогічної діагностики
якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва. Розроблено й
експериментально перевірено систему педагогічної діагностики якості освіти
майбутніх учителів музичного мистецтва, визначено критерії її ефективності.
Розроблено, обґрунтовано та експериментально перевірено організаційно-методичне
37
забезпечення педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного
мистецтва (інструментарій, продукти діяльності студентів і види занять, де
відбувається діагностування, технологію діагностування спеціалізовано-
професійних виконавських компетенцій).
Диссертация посвящена актуальной проблеме современной педагогической
науки и практики обучения – педагогической диагностике качества образования
будущих учителей музыкального искусства. В диссертации впервые обоснованы
теоретические и методические основы обозначенного феномена качества
образования будущих учителей музыкального искусства, сформирован научный
тезаурус исследования. Обоснованы как объекты диагностирования уровневая
социально-профессиональная компетентность выпускника, которая включает
комплекс компетенций/компетентностей и критерии ее сформированности. а также
компоненты образовательного процесса факультета искусств университета как
педагогической системы, критерии их качества. Определены
общепрофессиональные и специализировано-профессиональные компетенции
учителя музыкального искусства. Проанализировано использование инструментария
педагогической диагностики в образовании будущих учителей музыкального
искусства в зарубежной и отечественной теории, практике университетов.
Осуществлен историко-педагогический анализ становления и развития понятия
«педагогическая диагностика».
Теоретически обоснована концепция и компоненты педагогической
диагностики качества образования будущих учителей музыкального искусства.
Разработана и экспериментально проверена система педагогической диагностики
качества образования будущих учителей музыкального искусства, определены
критерии и условия ее эффективности.
Обосновано, разработано и экспериментально проверено организационно-
методическое обеспечение педагогической диагностики качества образования
будущих учителей музыкального искусства (инструментарий, продукты
деятельности студентов и виды занятий, где происходит диагностирование,
технология диагностирования специализированно-профессиональных
исполнительских компетенций).
The dissertation is the first scientific research to provide theoretical and
methodological investigation of pedagogical and methodological foundation of
pedagogical diagnostics of future teachers’ of Musical Art quality of education. The
scientific thesaurus of the research has been provided. The social-professional competence
of graduates and criteria revealing the level of its formation as well as the system of the
educational process components at the faculty of Musical Art and their qualitative criteria
have been researched and substantiated as objects of diagnostics. General professional and
specialized professional competences of teachers of Musical Art have been determined.
The application of pedagogical diagnostics tools in training future teachers of Musical Art
in foreign and domestic university education theory and practice has been analyzed. A
historical-pedagogical analysis of the origin and development of the term “pedagogical
diagnostics” has been carried out.
The concept and components of pedagogical diagnostics of quality of education of
future teachers’ of Musical Art have been theoretically substantiated. The system of
pedagogical diagnostics of quality of education of future teachers’ of Musical Art has been
worked out and experimentally tested, its efficiency criteria have been determined.
Organizational and methodological resources providing for pedagogical diagnostics of
quality of education of future teachers of Musical Art (tools, student activity products,
types of classes for carrying out diagnostics, technology of diagnostics of specialized
professional performance competence) have been studied, researched, worked out and
tested experimentally.
 
Date 2016
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/15139/1/%D0%90%D0%92_MATVEEVA.pdf
Матвєєва, Ольга Олександрівна (2016) Автореферат -Теоретичні і методичні засади педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва Доктор thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка.