Запис Детальніше

Відгук офіційного опонента кандидата історичних наук Гуркіної С.В на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968 рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі"

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/15141/
 
Title Відгук офіційного опонента кандидата історичних наук Гуркіної С.В на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968
рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі"
Відгук офіційного опонента кандидата історичних наук Гуркіної С.В на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968
рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі"
Відгук офіційного опонента кандидата історичних наук Гуркіної С.В на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968
рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі"
 
Creator Будз, Катерина Миколаївна
 
Subject Відгуки опонентів
 
Description Дослідження присвячене стратегіям виживання та опору підпільних греко-
католиків після ліквідації Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ) на
Львівському «соборі» 1946 р. Під впливом державного примусу більшість
парафіяльного духовенства та вірян Галичини формально «возз’єдналася» з
Російською Православною Церквою (РПЦ). Решта чинила рішучий спротив
насильницькій православізації, керуючись насамперед уявленням про католицизм
як єдину правдиву віру. Основні стратегії соціального та конфесійного виживання
підпільних греко-католиків у радянському суспільстві продемонстровано на
прикладах світської праці священиків, участі молоді у комуністичних організаціях
та співпраці духовенства, чернецтва і мирян з римо-католицьким кліром.
Проаналізовано основні стратегії опору підпільних греко-католиків, зокрема
письмові звернення до органів влади та відкриті нелегальні богослужіння. Обидві
форми протесту членів забороненої Церкви підважували офіційний радянський
17
наратив про нібито добровільне «возз’єднання» УГКЦ з РПЦ. Крім того, у
дисертації детально розглянуто «невозз’єднані» греко-католицькі громади, а
також мотиви та стратегії повсякденного спротиву галицьких вірян.
Дослідження присвячене стратегіям виживання та опору підпільних греко-
католиків після ліквідації Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ) на
Львівському «соборі» 1946 р. Під впливом державного примусу більшість
парафіяльного духовенства та вірян Галичини формально «возз’єдналася» з
Російською Православною Церквою (РПЦ). Решта чинила рішучий спротив
насильницькій православізації, керуючись насамперед уявленням про католицизм
як єдину правдиву віру. Основні стратегії соціального та конфесійного виживання
підпільних греко-католиків у радянському суспільстві продемонстровано на
прикладах світської праці священиків, участі молоді у комуністичних організаціях
та співпраці духовенства, чернецтва і мирян з римо-католицьким кліром.
Проаналізовано основні стратегії опору підпільних греко-католиків, зокрема
письмові звернення до органів влади та відкриті нелегальні богослужіння. Обидві
форми протесту членів забороненої Церкви підважували офіційний радянський
17
наратив про нібито добровільне «возз’єднання» УГКЦ з РПЦ. Крім того, у
дисертації детально розглянуто «невозз’єднані» греко-католицькі громади, а
також мотиви та стратегії повсякденного спротиву галицьких вірян.
Дослідження присвячене стратегіям виживання та опору підпільних греко-
католиків після ліквідації Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ) на
Львівському «соборі» 1946 р. Під впливом державного примусу більшість
парафіяльного духовенства та вірян Галичини формально «возз’єдналася» з
Російською Православною Церквою (РПЦ). Решта чинила рішучий спротив
насильницькій православізації, керуючись насамперед уявленням про католицизм
як єдину правдиву віру. Основні стратегії соціального та конфесійного виживання
підпільних греко-католиків у радянському суспільстві продемонстровано на
прикладах світської праці священиків, участі молоді у комуністичних організаціях
та співпраці духовенства, чернецтва і мирян з римо-католицьким кліром.
Проаналізовано основні стратегії опору підпільних греко-католиків, зокрема
письмові звернення до органів влади та відкриті нелегальні богослужіння. Обидві
форми протесту членів забороненої Церкви підважували офіційний радянський
17
наратив про нібито добровільне «возз’єднання» УГКЦ з РПЦ. Крім того, у
дисертації детально розглянуто «невозз’єднані» греко-католицькі громади, а
також мотиви та стратегії повсякденного спротиву галицьких вірян.
 
Date 2016
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/15141/1/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA_%D0%93%D1%83%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
Будз, Катерина Миколаївна (2016) Відгук офіційного опонента кандидата історичних наук Гуркіної С.В на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968 рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі" Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка.