Відгук офіційного опонента доктора історичних наук, професора Лисенко О.Є. на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968 рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі"
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15142/
|
|
Title |
Відгук офіційного опонента доктора історичних наук, професора Лисенко О.Є. на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968 рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі" Відгук офіційного опонента доктора історичних наук, професора Лисенко О.Є. на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968 рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі" Відгук офіційного опонента доктора історичних наук, професора Лисенко О.Є. на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968 рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі" |
|
Creator |
Будз, Катерина Миколаївна
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
Дослідження присвячене стратегіям виживання та опору підпільних греко- католиків після ліквідації Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ) на Львівському «соборі» 1946 р. Під впливом державного примусу більшість парафіяльного духовенства та вірян Галичини формально «возз’єдналася» з Російською Православною Церквою (РПЦ). Решта чинила рішучий спротив насильницькій православізації, керуючись насамперед уявленням про католицизм як єдину правдиву віру. Основні стратегії соціального та конфесійного виживання підпільних греко-католиків у радянському суспільстві продемонстровано на прикладах світської праці священиків, участі молоді у комуністичних організаціях та співпраці духовенства, чернецтва і мирян з римо-католицьким кліром. Проаналізовано основні стратегії опору підпільних греко-католиків, зокрема письмові звернення до органів влади та відкриті нелегальні богослужіння. Обидві форми протесту членів забороненої Церкви підважували офіційний радянський 17 наратив про нібито добровільне «возз’єднання» УГКЦ з РПЦ. Крім того, у дисертації детально розглянуто «невозз’єднані» греко-католицькі громади, а також мотиви та стратегії повсякденного спротиву галицьких вірян. Дослідження присвячене стратегіям виживання та опору підпільних греко- католиків після ліквідації Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ) на Львівському «соборі» 1946 р. Під впливом державного примусу більшість парафіяльного духовенства та вірян Галичини формально «возз’єдналася» з Російською Православною Церквою (РПЦ). Решта чинила рішучий спротив насильницькій православізації, керуючись насамперед уявленням про католицизм як єдину правдиву віру. Основні стратегії соціального та конфесійного виживання підпільних греко-католиків у радянському суспільстві продемонстровано на прикладах світської праці священиків, участі молоді у комуністичних організаціях та співпраці духовенства, чернецтва і мирян з римо-католицьким кліром. Проаналізовано основні стратегії опору підпільних греко-католиків, зокрема письмові звернення до органів влади та відкриті нелегальні богослужіння. Обидві форми протесту членів забороненої Церкви підважували офіційний радянський 17 наратив про нібито добровільне «возз’єднання» УГКЦ з РПЦ. Крім того, у дисертації детально розглянуто «невозз’єднані» греко-католицькі громади, а також мотиви та стратегії повсякденного спротиву галицьких вірян. Дослідження присвячене стратегіям виживання та опору підпільних греко- католиків після ліквідації Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ) на Львівському «соборі» 1946 р. Під впливом державного примусу більшість парафіяльного духовенства та вірян Галичини формально «возз’єдналася» з Російською Православною Церквою (РПЦ). Решта чинила рішучий спротив насильницькій православізації, керуючись насамперед уявленням про католицизм як єдину правдиву віру. Основні стратегії соціального та конфесійного виживання підпільних греко-католиків у радянському суспільстві продемонстровано на прикладах світської праці священиків, участі молоді у комуністичних організаціях та співпраці духовенства, чернецтва і мирян з римо-католицьким кліром. Проаналізовано основні стратегії опору підпільних греко-католиків, зокрема письмові звернення до органів влади та відкриті нелегальні богослужіння. Обидві форми протесту членів забороненої Церкви підважували офіційний радянський 17 наратив про нібито добровільне «возз’єднання» УГКЦ з РПЦ. Крім того, у дисертації детально розглянуто «невозз’єднані» греко-католицькі громади, а також мотиви та стратегії повсякденного спротиву галицьких вірян. |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15142/1/%D0%92i%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA_%D0%9B%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
Будз, Катерина Миколаївна (2016) Відгук офіційного опонента доктора історичних наук, професора Лисенко О.Є. на дисертацію Будз К.М. за темою "Українська Греко-Католицька Церква у Галичині (1946–1968 рр.): стратегії виживання та опору у підпіллі" Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|