Констатувальний етап експерименту з розвитку комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704626/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1464/1075 |
|
Title |
Констатувальний етап експерименту з розвитку комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Констатирующий этап эксперимента по развитию компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования Constational stage of experiment of computer-oriented learning environment of postgraduate pedagogical education |
|
Creator |
Колос, К.Р.
Спірін, О.М. |
|
Subject |
004.01/.08 Special auxiliary numbers for computing
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У дослідженні описано організацію, проведення й аналіз результатів аналітико-синтетичного (констатувального) етапу педагогічного експерименту з теми «Теоретично-методичні засади розвитку комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти»: визначено мету, завдання та підібрано комплекс методів і методик, складено програму та технологічну карту експерименту; сформовано експертну групу; встановлено вагомість і числові значення коефіцієнтів вагомості факторів, критеріїв і показників розвитку ефективності зазначеного середовища, а також здійснено безпосереднє оцінювання рівня ІКТ-компетентності слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
В исследовании описано организацию, проведение и анализ результатов аналитико-синтетического (констатирующего) этапа педагогического эксперимента по теме «Теоретически-методические основы развития компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования»: определено цели, задачи и подобрано комплекс методов и методик, составлено программу и технологическую карту эксперимента; сформировано экспертную группу; установлено значимость и числовые значения коэффициентов весомости факторов, критериев и показателей развития эффективности компьютерно ориентированой учебной среды заведения последипломного педагогического образования, а также осуществлено непосредственную оценку уровня ИКТ-компетентности слушателей курсов повышения квалификации педагогических работников. The study describes the organization and analysis of the stage results for pedagogical experiment on “Theoretical and methodological foundations of computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical educational”, defined goals, objectives and chosen set of methods and techniques drawn experimental program and routing; formed expert group; set numerical values and weight coefficients of the weight factors, criteria and indicators for progress of computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical educational and made a direct evaluation of ICT-competency training courses teaching staff. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
Институт информационных технологий и средств обучения НАПН Украины Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704626/1/1464-5722-1-PB.pdf
- Колос, К.Р. and Спірін, О.М. (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) (2016) Constational stage of experiment of computer-oriented learning environment of postgraduate pedagogical education Information Technologies and Learning Tools, 4 (54). pp. 183-205. ISSN 2076-8184 |
|