Медіапсихологія: на перетині інформаційного та освітнього просторів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10660/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10660 |
|
Title |
Медіапсихологія: на перетині інформаційного та освітнього просторів
Медиапсихология: на пересечении информационного и образовательного пространств Media psychology: at the intersection of information and educational spaces |
|
Creator |
Баришполець, Олексій Трохимович
Вознесенська, Олена Леонідівна Голубєва, О.Є. Мироненко, Г. В. Найдьонова, Л. А. Обухова, Н. О. Череповська, Наталія Іванівна |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) |
|
Description |
У монографії представлено результати науково-дослідної роботи “Соціально-психологічні аспекти взаємодії інформаційного та освітнього просторів України”, що виконувалася лабораторією психології масової комунікації та медіаосвіти протягом 2009–2013 років. Медіапсихологію розглянуто як нову галузь, що інтегрує напрацювання психології та наук із соціальних комунікацій і виступає концептуальною основою медіаосвіти. Головну увагу приділено найбільш дискусійним проблемам взаємодії медіа та освіти: візуальному догмату сучасних медіапрактик, проблемам медіанасильства і медіазалежності. На основі емпіричних досліджень виокремлено три прикладні напрями медіапсихології: вікову, педагогічну та сімейну. Виявлено особливості соціалізації дитини під впливом сучасних медіа, запропоновано вікову періодизацію медіаризиків, індивідуально-психологічну типологію медіапрактик старшокласників. Педагогічну медіапсихологію покладено в основу шкільної та позашкільної моделей медіаосвіти, узагальнених принципів формування медіакультури учнів та педагогів. У медіа¬психологічних дослідженнях розглянуто різноманітні чинники взаємодії сім’ї з медіапростором, зокрема такі як образ сім’ї в українських теленовинах і вплив популярних телесеріалів. Запропоновано модель сімейної медіаосвіти. Книга може бути корисною науковцям і практикам, дотичним до медіаосвіти дітей та молоді, шкільним психологам, студентам, слухачам системи післядиплом¬ної педагогічної освіти, а також батькам і широкому колу читачів, зацікавлених у розумінні психологічних феноменів сучасного інформаційного простору. В монографии представлены результаты научно-исследовательской работы "Социально-психологические аспекты взаимодействия информационного и образовательного пространства Украины", которая выполнялась лабораторией психологии массовой коммуникации и медиаобразования в течение 2009-2013 годов. Медиапсихологии рассмотрено как новую отрасль, которая интегрирует наработки психологии и наук по социальным коммуникациям и выступает концептуальной основой медиаобразования. Главное внимание уделено наиболее дискуссионным проблемам взаимодействия медиа и образования: визуальном догмата современных медиапрактик, проблемам медианасильства и медиазалежности. На основе эмпирических исследований выделено три прикладные направления медиапсихологии: возрастную, педагогическую и семейную. Выявлены особенности социализации ребенка под влиянием современных медиа, предложено возрастную периодизацию медиаризикив, индивидуально-психологическую типологию медиапрактик старшеклассников. Педагогическую медиапсихологии положен в основу школьного и внешкольного моделей медиаобразования, обобщенных принципов формирования медиакультуры учащихся и педагогов. В медиа¬психологичних исследованиях рассмотрены различные факторы взаимодействия семьи с медиапространством, в частности такие как образ семьи в украинском теленовостях и влияние популярных телесериалов. Предложена модель семейной медиаобразования. Книга может быть полезна ученым и практикам, касающимся медиаобразования детей и молодежи, школьным психологам, студентам, слушателям системы пислядиплом¬нои педагогического образования, а также родителям и широкому кругу читателей, заинтересованных в понимании психологических феноменов современного информационного пространства. The book presents the results of research "Social and psychological aspects of interaction between informational and educational space of Ukraine", which carried out the laboratory of psychology of mass communication and media education during 2009-2013. Media psychology considered as a new industry developments that integrates psychology and social sciences in the communications and acts conceptual basis of media education. Emphasis is given to the most controversial problems of interaction between media and education: visual dogma of modern mediapraktyk, problems and medianasylstva mediazalezhnosti. Based on empirical research singles out three application areas of media psychology, age, educational and family. Peculiarities of socialization of the child under the influence of modern media age periodization proposed mediaryzykiv, individual psychological typology mediapraktyk seniors. Pedagogical media psychology as the basis of school and extracurricular media education models, generalized principles forming media culture of students and teachers. In media¬psyholohichnyh studies examined the interaction of various factors family of media space, particularly such as the image of the family in the Ukrainian TV news and the influence of popular TV series. The model family of media education. The book can be useful to researchers and practitioners relating to the media education of children and youth, school psychologists, students, students of pislyadyplom¬noyi Education, as well as parents and readers interested in understanding psychological phenomena of modern information space. |
|
Publisher |
Міленіум
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Monograph
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10660/7/tmp647.pdf
- Баришполець, Олексій Трохимович, Вознесенська, Олена Леонідівна, Голубєва, О.Є., Мироненко, Г. В., Найдьонова, Л. А. (orcid.org/0000-0002-1222-295X <http://orcid.org/0000-0002-1222-295X>), Обухова, Н. О. and Череповська, Наталія Іванівна (2014) Media psychology: at the intersection of information and educational spaces Project Report. Міленіум, м.Київ, Україна. |
|