Запис Детальніше

Моделювання процесу формування самоосвітньої компетентності майбітніх фахівців

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/15209/
 
Title Моделювання процесу формування самоосвітньої компетентності майбітніх фахівців
Моделирование процесса формирования самообразовательной компетентности будущих специалистов
Modelling of process of formation of future specaialists" self-educational competence
 
Creator Тернопільська, Валентина Іванівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглянуто підходи до моделювання процесу формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців. Розкрито сутнісні характеристики понять "модель", "моделювання". Окреслено основні блоки (цільовий, змістовий, діагностико-результативний) моделі формування самоосвітньої компетентності майбутнього фахівця та взаємозв"язки між ними. Презентовано змістові компоненти самоосвітньої компетентності особистості: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-рефлексивний, організаційно-діяльнісний. Схарактеризовано компетентнісний, системний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, синергетичний підходи, дотримання яких актуалізує досягнення позитивного результату у формуванні самоосвітньої компетентності. Визначено дидактичні принципи, що спрямовують освітній процес на досягнення успіху (системності й послідовності, проблемності, індивідуалізації, взаємозв"язку теоретичних знань і практичної діяльності, професійної спрямованості самоосвітньої діяльності. Представлено спецкурс "Самоосвітня компетентність особистості: сутність, особливості формування". Зроблено акцент на розвитку інформаційно-навчального середовища як стрижневого чинника формування самоосвітньої особистості.
В статье рассмотрены подходы к моделированию процесса формирования самообразовательной компетентности будущих специалистов. Раскрыто сущностные характеристики понятий "модель", "моделирование". Определены основные блоки (целевой, содержательный, диагностико-результативный) модели формирования самообразовательной компетентности будущего специалиста и взаимосвязи "связки между ними. Представлен содержанию компоненты самообразовательной компетентности личности: мотивационно-ценностный, когнитивно-рефлексивный, организационно-деятельностный. Охарактеризованы компетентностный, системный, личностно ориентированный, деятельностный, синергетический подходы, соблюдение которых актуализирует достижения положительного результата в формировании самообразовательной компетентности. Определены дидактические принципы, которые направляют образовательный процесс на достижение успеха (системности и последовательности, проблемности, индивидуализации, взаимосвязи "связи теоретических знаний и практической деятельности, профессиональной направленности самообразовательной деятельности. Представлен спецкурс "Самообразовательная компетентность личности: сущность, особенности формирования". Сделан акцент на развитии информационно-образовательной среды как стержневого фактора формирования самообразовательной личности.
The article discusses approaches to modeling the process of forming self-educational competence of professionals. Reveals the essential characteristics of the concepts of "model", "design". The basic units (target, content, diagnostic and effective) model of self-educational competence of future specialist and interdependence "bandages between them. Presentation of the contents of self-educational competence of personality, motivation, values, cognitive-reflective, organization and activity. Author determined competency, system, person -oriented, activity, synergistic approaches, compliance with which updates achieve a positive result in the formation of self-educational competence. determined didactic principles guiding the educational process to succeed (and systematic sequence problematic, individualization, interdependence "connection of theoretical knowledge and practical activities, professional orientation self education. presented course "self-educational competence of the individual: the nature, especially the formation". Made emphasis on the development of information and educational environment as the pivotal factor in the formation of individual self education.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/15209/1/V_Ternopilska_POPP_25_PI.pdf
Тернопільська, Валентина Іванівна (2016) Моделювання процесу формування самоосвітньої компетентності майбітніх фахівців Педагогічна освіта: теорія і практика (25). с. 16-22. ISSN 2311-2409