Запис Детальніше

Підприємницька самоефективність персоналу освітніх організацій як чинник розвитку їх підприємницької активності

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704655/
 
Title Підприємницька самоефективність персоналу освітніх організацій як чинник розвитку їх підприємницької активності
Entrepreneurial self-efficacy of staff of educational organizations as a factor in the development of their entrepreneurial activity
Предпринимательская самоэффективность персонала образовательных организаций как фактор развития их предпринимательской активности
 
Creator Креденцер, О.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
33 Economics. Economic science
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статті наведено результати дослідження підприємницької самоефективності персоналу освітніх організацій як чинник розвитку їх підприємницької активності. Досліджено рівень розвитку підприємницької активності персоналу освітніх організацій. Проаналізовано рівень розвитку підприємницької самоефективності персоналу освітніх організацій. Встановлений взаємозв’язок між рівнем розвитку підприємницької самоефективності персоналу освітніх організацій та рівнем розвитку їх підприємницької активності.
The article presents the results of a study on entrepreneurial self-efficacy of staff of educational organizations as a factor in the development of their entrepreneurial activity. Entrepreneurial self-efficacy is considered as a measure of individuals’ belief in their ability to do the work, to solve problems and perform tasks, as well as belief in having the necessary competences for the successful achievement of the objectives of entrepreneurial activity. The author analyzes the levels of entrepreneurial activity and entrepreneurial self-efficacy of staff of educational institutions. Educational organization staff’s entrepreneurial self-efficacy was found to be averagely developed. In innovative educational organizations, the levels of development of entrepreneurial self-efficacy were shown to be higher compared to the traditional educational organizations. The investigation found the relationship between the levels of development of educational organization staff’s entrepreneurial self-efficacy and the levels of development of their entrepreneurial activity. The author notes that further research may focus on the development of special training programs to improve entrepreneurial educational organization staff’s self-efficacy.
В статье приведены результаты исследования предпринимательской самоэффективности персонала образовательных организаций как фактора развития их предпринимательской активности. Исследован уровень развития предпринимательской активности персонала образовательных организаций. Проанализирован уровень развития предпринимательской самоэффективности персонала образовательных организаций. Установлена взаимосвязь между уровнем развития предпринимательской самоэффективности персонала образовательных организаций и уровнем развития их предпринимательской активности.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704655/1/%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B5%D1%80_4.pdf
Креденцер, О.В. (2016) Entrepreneurial self-efficacy of staff of educational organizations as a factor in the development of their entrepreneurial activity Організаційна психологія. Економічна психологія, 1 (4). pp. 51-60. ISSN 2411-3190