SOCIAL NETWORKS AS A COMPONENT OF MODERN SOCIAL MEDIA
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
SOCIAL NETWORKS AS A COMPONENT OF MODERN SOCIAL MEDIA
ЭЛЕКТРОННЫЕ СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ КАК СОСТАВЛЯЮЩАЯ СОВРЕМЕННЫХ СОЦИАЛЬНЫХ МЕДИА ЕЛЕКТРОННІ СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК СКЛАДНИК СУЧАСНИХ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА |
|
Creator |
Konevshchynska, Olga E.
Lytvynova, Svitlana G. |
|
Subject |
new media; social media; electronic social networks
новые медиа; социальные медиа; социальные электронные сети новітні медіа; соціальні медіа; соціальні електронні мережі |
|
Description |
In the article it has been analyzed the essence of terminological concepts such as "Media", "Social Media", "social electronic networks", "technology Web 2.0» in research sphere of the studied problem. There is given the analysis of recent publications on research of opportunities of social media services usage to form mediaand informational literacy training and implementation of innovation in educational practice. The author's vision of social media in the context of their use in secondary schools is presented. The role of networking as a necessary additional tool to improve the quality of the educational process is investigated. The pedagogical experience of using services of electronic social networks in teaching children and youth is analyzed.
В статье проанализировано сущность понятий терминологического ряда «медиа», «социальные медиа», «социальные электронные сети», «технологии Web 2.0» в плоскости исследуемой проблемы. Осуществлен анализ последних публикаций по исследованию возможностей использования сервисов социальных медиа с целью формирования медиаинформационной грамотности субъектов обучения и осуществления инновационной деятельности в образовательной практике. Представлено авторское видение системы социальных медиа в контексте применения их в общеобразовательных учебных заведениях. Исследована роль сетевых технологий в качестве необходимого дополнительного инструментария для повышения качества образовательного процесса. Проанализированы педагогический опыт использования сервисов электронных социальных сетей в обучении детей и молодежи. У статті проаналізовано сутність понять термінологічного ряду «медіа», «соціальні медіа», «соціальні електронні мережі», «технології Web 2.0» у площині досліджуваної проблеми. Здійснено аналіз останніх публікацій щодо дослідження можливостей використання сервісів соціальних медіа з метою формування медіаінформаційної грамотності суб’єктів навчання і здійснення інноваційної діяльності в освітній практиці. Представлено авторське бачення системи соціальних медіа у контексті застосування їх у загальноосвітніх навчальних закладах. Досліджено роль мережних технологій як необхідного додаткового інструментарію для підвищення якості освітнього процесу. Проаналізовано педагогічний досвід використання сервісів електронних соціальних мереж у навчанні дітей і молоді. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-10-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1500
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 55, No 5 (2016); 42-54
Информационные технологии и средства обучения; Vol 55, No 5 (2016); 42-54 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 42-54 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 55, No 5 (2016); 42-54 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1500/1090
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Olga E. Konevshchynska, Svitlana G. Lytvynova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|