Запис Детальніше

Включення мережних соціальних сервісів у діючі моделі організації навчання учнів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704838/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1494
 
Title Включення мережних соціальних сервісів у діючі моделі організації навчання учнів
Inclusion of social networking services in the existing model of organization of students’ learning
 
Creator Соколюк, О.М.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Поєднання інформаційно-комунікаційних технологій з педагогічними технологіями навчання сприяє формуванню і розвитку інформаційно-освітнього середовища навчання учнів, а поява і розвиток сервісів мережних технологій дозволяє розширити рамки традиційного освітнього процесу. Освітня практика застосування засобів мережних технологій, зокрема соціальних сервісів, знаходиться на етапі формування. У статті досліджено особливості соціальних сервісів Інтернет з точки зору розвитку інформаційно-освітнього середовища як середовища соціальної взаємодії учнів та появи нових способів їх навчально-пізнавальної діяльності. Виділено групи мережних соціальних сервісів та організаційних форм навчання, у яких використання відповідних сервісів є педагогічно доцільним.
The combination of ICT with pedagogical training technologies promotes to the formation and development of information and educational environment of students' learning, as well as the appearance and development of services of network technologies allows to expand the traditional educational process. Educational practice of networking tools usage, such as social services, is at the stage of formation. In the article the functional features of social Internet services in the context of the information and educational environment development as an environment of social interaction between students and appearance of new ways of their educational and cognitive activities have been investigated. There are highlighted the groups of social networking services and organizational forms of teaching, in which the use of the relevant services is a pedagogically appropriate.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704838/1/%D0%A1%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%D0%9C.%20%D0%92%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%96%D0%B2%20%D1%83%20%D0%B4%D1%96%D1%8E%D1%87%D1%96%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%96%20%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2.pdf
Соколюк, О.М. (2016) Inclusion of social networking services in the existing model of organization of students’ learning Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (55). pp. 55-66. ISSN 2076-8184